سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهربابک گفت: به مناسبت ایام دهه فجر پانزده طرح کشاورزی و دامپروری درشهربابک با هزینه بیش از ۸۵ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - وزیری،  گفت: به مناسبت ایام دهه فجر پانزده طرح کشاورزی و دامپروری در این شهرستان با هزینه کرد بیش از ۸۵ میلیارد ریال که قریب ۹ میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی است، به بهره برداری می‌رسند.

به گفته او این طرح‌ها شامل ۱۲ طرح آب وخاک، یک واحد گلخانه، یک طرح دامپروری و یک طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی است.

وزیری می‌گوید: طرح‌های آب و خاک شامل ۴ طرح مرمت و لایروبی قنوات به طول هزارو۸۰۰ متر و با هزینه کرد اعتبار دولتی ۳هزارو۲۰۰ میلیون ریال، ۵ طرح انتقال آب به طول هزارو۸۶۰ متر و با هزینه کرد اعتبار دولتی ۲هزارو۶۱۰ میلیون ریال، سه طرح استخر ذخیره آب در حجم هزارو۶۵۰ مترمکعب با هزینه کرد اعتبار دولتی هزارو ۱۵۵ میلیون ریال است.

وزیری گفت: همچنین یک طرح فرآوری پسته با ظرفیت فرآوری ۳۵۰ تن سالانه، یک طرح پرورش گوسفند ۵۵۰ رأسی و یک واحد گلخانه کاکتوس ۲۰۰ هزار شاخه‌ای در این ایام به بهره برداری می‌رسد و با افتتاح این طرح‌ها ۱۷ شغل در منطقه ایجاد می‌شود

بهره برداری از ۸ طرح کشاورزی در نرماشیر

همچنین قهری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نرماشیر گفت: به مناسبت ایام دهه فجر هشت طرح کشاورزی و دامپروری در این شهرستان با هزینه کرد بیش از ۱۹۸ میلیارد ریال که بیش از ۱۲۳ میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی است، به بهره برداری می‌رسد.

به گفته او این طرح‌ها شامل چهار طرح آب وخاک، دو واحد گلخانه، یک طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی و یک طرح دامپروری است.

قهری گفت:دو طرح آبیاری تحت فشار در سطح ۱۰۰ هکتار با هزینه کرد اعتبار دولتی ۸ میلیارد ریال و دو طرح آبیاری کم فشار در سطح ۱۴۲ هکتار با هزینه کرد اعتبار دولتی ۵ هزارو ۵۳۴ میلیون ریال در ایام دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

فهرجی می‌گوید: یک طرح پرورش مرغ گوشتی ۱۲ هزارو۵۰۰ قطعه ای، یک واحد سردخانه ۵هزار تنی خرما و دو واحد گلخانه در سطح ۹هزارو۱۰۰ مترمربع با ظرفیت ۱۵۰ و ۷۷ تن از دیگر طرح‌های افتتاح شده در این ایام می‌باشد که با افتتاح این طرح‌ها ۸۴ شغل در منطقه ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار