رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در دشتستان به ۳۷ درصد رسید

رئیس مرکز بهداشت دشتستان گفت: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در بین مردم به ۳۷ درصد رسیده است و باید بر وضعیت تهویه، فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک نظارت بیشتری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر- ماریا خویش‌دوست گفت: نظارت بر وضعیت استفاده از ماسک در ادارات و بانک‌ها تشدید می‌شود و بازرسان بهداشت محیط به همراه تیم‌های گشت، نتایج این بازدید‌ها را به فرمانداری می‌فرستند و برخورد‌های قانونی با متخلفین انجام می‌گیرد.

او در نشست ستاد مقابله با کرونای شهرستان دشتستان گفت: از اوایل بهمن‌ تاکنون نتیجه تست بیش از نیمی از مراجعین به مراکز منتخب نمونه‌گیری کرونا شهرستان دشتستان مثبت شده است.

به گفته او، آمار مبتلایان و بیماران سرپایی صعودی است و از اوایل هفته گذشته شاهد اوج‌گیری مجدد این بیماری در شهرستان هستیم به‌طوری‌که از وضعیت شهرستان در یک هفته از آبی به زرد و سپس نارنجی تغییر کرده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان می‎‌گوید: تجربه‌های پیک‌های گذشته به ما نشان داده وقتی روند مبتلایان و بیماران سرپایی افزایش می‌یابد، باید منتظر افزایش بیماران بستری و مرگ‌ومیر در مراکز درمانی باشیم.

خویش‌دوست از مردم خواست برای تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند، زیرا افراد با دریافت نوبت سوم واکسن احتمال درگیری کمتری با سویه جدید پیدا می‌کنند و در صورت مبتلا شدن به‌صورت خفیف این بیماری را می‌گذرانند.

او گفت: اکنون ۸۳ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال شهرستان نوبت اول واکسن و ۷۳ درصد از این جمعیت نوبت اول و دوم دریافت کرده‌اند. همچنین گروه جوانان با ۷۳ درصد کمترین میزان واکسیناسیون شهرستان دشتستان را داشته‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: باید از برگزاری مراسم تشییع با تعداد بالای افراد جلوگیری شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.