وزیر مشاور در امور خاورمیانه وزارت خارجه انگلیس مدعی شد که پیشنهادی را درباره پایبندی ایران به توافق هسته‌ای مطرح کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان - به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، وزیر مشاور در امور خاورمیانه وزارت خارجه انگلیس در مصاحبه با این شبکه گفت: به ایران پیشنهاد دادیم اگر به توافق پایبند باشد، تحریم‌ها لغو می‌شود.

او بدون اشاره به بدعهدی طرف‌های غربی و عدم پایبندی آمریکا به این توافق همچنین مدعی شد که ایران باید فورا غنی سازی اورانیوم را متوقف کند.

هیئت‌های مذاکره‌کننده انگلیس، فرانسه و آلمان موسوم به تروئیکای اروپایی روز جمعه با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: «ماه ژانویه شاهد فشرده‌ترین دور مذاکرات وین تا به امروز بوده است. همه می‌دانند که ما در حال رسیدن به مرحله نهایی هستیم که نیازمند تصمیمات و مشارکت‌های سیاسی است؛ بنابراین مذاکره‌کنندگان برای مشورت به پایتخت‌ها بازمی‌گردند.»

سرویس خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد هفته آینده مذاکرات از سر گرفته خواهد شد.

روز چهارشنبه نیز میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات اعلام کرد که که گفت‌وگوی مستقیم بین ایران و آمریکا ممکن است به زودی انجام شود و دستیابی به توافق برای از سرگیری اجرای توافق هسته‌ای در ماه فوریه آتی محتمل است.

هشتمین دور مذاکرات برجام درباره برنامه هسته‌ای ایران اوایل دی در هتل کوبورگ وین آغاز شد و با وقفه‌ای چند روزه مجدداً ادامه یافت. در جریان رایزنی‌ها، طرف‌های برجامی بار‌ها اعلام کرده بودند که امیدوارند طی چند هفته آینده به توافق دست یابند. مقامات ایرانی نیز پیش از مذاکرات بار‌ها اعلام کردند به دنبال وقت کشی نبوده و به دنبال توافقی جامع بر اساس لغو تحریم‌ها و پایبندی طرف‌ها هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
انگلیس رو باه مکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
به انگلیس چه ربطی داره که در امور داخلی کشور اریایی و پارسی و اسلامی ما دخالت میکنه برو گم شو ما شما رو ادم حساب نمیکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۲ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
اینم سند واضح که شما انگلیسی هستید !!! والا چرا باید با این لحن صحبت کنه و دخالت کنه تو مسائل داخلی ایران !!! بدجوری دم خروستون زد بیرون
Iran (Islamic Republic of)
محمد صادق رحیمی
۱۹:۰۸ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
انگلیس همیشه این قدر حق به جانب با همه حرف می زند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
غلط کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
یکی نیست بگه آخه انگلیسی نادان تو ازبمب اتم میترسی پس چرا خودت داری تازه مگه خبیث تر و دزدتر از انگلیسی ها تو دنیا داریم .مگه داریم.
Iran (Islamic Republic of)
فریبرز
۲۲:۰۵ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
انگلیس روباه مکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
دیگه چی..؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بشین سرجات...

یارو رو به ده راه نمی دادن ، سراغ کدخدا رو می گرفت!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
در نهایت غربی ها یه جوری می‌پیچانند که فقط ما تعهدات مان را انجام بدیم و ضرر کنیم.
شک دارید به اراک نگاه کنید که بعد شش سال هنوز راه نیافتاده
آخرین اخبار