ایران و کره جنوبی قرار است ماه آینده میلادی با تشکیل کارگروهی مشترک، رایزنی‌هایی برای آزادسازی دارایی‌های مسدود شده تهران انجام دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان - مقامات سئول می‌گویند که کارگروه‌ پیشنهادی قرار است پس از لغو تحریم‌ها از سوی آمریکا، جزئیات انتقال پول احتمالی به تهران را بررسی کنند؛ در صورت دست نیافتن به توافق، سایر جنبه‌ها مورد بحث قرار می‌گیرد.

یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری یونهاپ گفت: «انتظار می‌رود که در این کارگروه‌، جزئیات روش پرداخت دارایی‌های ایران در صورت اعطای مجوز لغو تحریم‌ها از سوی آمریکا مورد بحث و بررسی قرار گیرد.»

ماه گذشته، چوی یانگ کان، معاون وزیر خارجه کره جنوبی در سفر به وین با هیئت ایرانی به ریاست علی باقری، همتای ایرانی خود دیدار و درباره مسائل مختلف از جمله آزادسازی دارایی‌های تهران در سئول رایزنی کرد.

دو طرف در این دیدار تفاهم کردند دارایی‌های ایران هر چه سریعتر آزاد شود و ضمن بحث درباره جزئیات چگونگی آزادسازی پول ایران، ابراز امیدواری کردند بتوانند هر چه سریعتر مبالغ مالی مسدود شده تهران در بانک‌های کره جنوبی را آزاد کنند.

کره جنوبی سه شنبه گذشته ۱۸ میلیون دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران را به عنوان بدهی حق عضویت معوقه تهران به سازمان ملل متحد پرداخت کرده است. 

پیشتر به دلیل تحریم‌های آمریکا و عدم پرداخت حق عضویت، حق رای ایران در این نهاد به حال تعلیق درآمده بود و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در نامه‌ای به رئیس مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد، سهمیه جمهوری اسلامی ایران به سازمان ملل پرداخت شده است. بدین ترتیب حق رای ایران که به دلیل عدم پرداخت سهمیه سالانه به حالت تعلیق درآمده بود، دوباره فعال شد.

مجید تخت روانچی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران پیش بینی کرده بود سهمیه ایران افزون بر ۱۸ میلیون دلار روز دوشنبه وارد حساب سازمان ملل می‌شود و حق رای تهران باز می‌گردد.

پس از خروج یکجانبه آمریکا در سال ۲۰۱۸ از توافق هسته‌ای با ایران، واشنگتن تحریم‌های بیشتری علیه کشورمان اعمال کرد که کره‌جنوبی نیز به بهانه این تحریم‌ها تا کنون ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران که مربوط به فروش نفت می‌شود را بلوکه کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
هووووووو
چه افتخاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
اگر بمب اتم داشتیم وضعمون خیلی بهتر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
فقط وقت تلف می کنند. آن زمانی که نسیه نفت میفروختد و نقد کالا از کره میخریدید باید فکر می کردید. با بقال سر کوچه یکبار بدحسابی کنی با دوم به شما جنس نمی فروشه شما چطور ٩ میلیارد دلار طلب دارید؟ دارالمساکین نفتی راه انداختید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
خوبه کره ایها هم به ریش ایرانیها میخندن هر وقت دلشون خواست پول ایران رو بلوکه میکنن هر وقت دلشون خواست با ایران رابطه برقرار میکنن ما شدیم بازیچه دست کره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
کارگروه دیگه چه بازی جدیدیه اینا درآوردن پولم رو بدن بره پی کارش دیگه
آخرین اخبار