مدیر شبکه بهداشت و درمان خاش و تفتان گفت: نشانه‌های بروز موج جدید کرونای اُمیکرون در حال ظاهر شدن و تهدید و هشداری جدی برای عموم مردم و مسوولان این ۲ شهرستان است.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - دکتر رضا کرد گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی، انجام و تکمیل واکسیناسیون دُز سوم، استفاده صحیح از ماسک در تمامی محیط ها، رعایت فاصله گذاری فیزیکی، اجتناب از تجمعات و دورهمی خانوادگی، خودداری از مصافحه و دست دادن، شستشوی دستها و استفاده از تهویه مطبوع باید جدی تر از قبل مدنظر همه اقشار جامعه قرار گیرد.

او  بیان کرد: افزایش آمار مبتلایان کرونا به صورتی است که در دی ماه ۱۴ مورد مثبت قطعی داشتیم و از ابتدای بهمن تاکنون و در مدت ۹ روز ۱۶ تست مثبت کرونا گزارش شده که از این تعداد ۸ نفر مثبت قطعی اُمیکرون هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خاش و تفتان ادامه داد: بررسی شواهد و نقشه اپیدمیولوژی و رهگیری مبتلایان شناسایی شده اُمیکرون نشان دهنده عدم انجام واکسیناسیون، نقص در تکمیل آن، سابقه سفر بیماران به شهرستان های همجوار و حضور در مراسم ترحیم و عروسی است.

او  اظهار داشت: این افزایش موارد مبتلایان اُمیکرون وضعیت را بحرانی و همچنین تغییر رنگ شهرستان و اعمال محدودیتهای هوشمند را رقم خواهد زد.

شهرستان مرزی خاش در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار