مدیرکل حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تعیین ضوابط میراثی را عاملی مهم و اثرگذار برای حفظ ارزش محدوده بافت تاریخی تبریز بیان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز -احمدی روئینی گفت: با توجه به اینکه تعیین محدوده و ضوابط در بافت‌های تاریخی در راستای حفظ ارزش ساختاری و کالبدی این مناطق است، لذا با توجه به اهمیت بافت تاریخی کهن شهر تبریز، در تلاشیم تا هویت تاریخی و فرهنگی تبریز را حفظ کنیم.

با توجه به اینکه در بافت تاریخی تبریز، اماکن و خانه‌های تاریخی ارزشمند و متعددی قرار گرفته است، لذا تعریف کاربری‌های فرهنگی و گردشگری برای این اماکن در رونق اقتصادی آن‌ها بسیار مؤثر خواهد بود.

 در این راستا مالکان خانه‌های واقع در  محدوده تاریخی تبریز می‌توانند با تغییر کاربری از تسهیلات و مزایای جاری از قبیل حذف کامل عوارض شهرداری بهره‌مند شوند.

با توجه به اینکه وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای سرمایه‌گذاران حوزه تاریخی و گردشگری تسهیلاتی فراهم می‌کند، لذا سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌توانند با تعریف طرح‌های فرهنگی برای اماکن تاریخی از کمک‌های بلاعوض، وام‌ها و تخفیفات عوارضی بهره‌مند شوند.

 در این رابطه همچنین شرکت‌هایی که شامل پرداخت مالیات می‌شوند، می‌توانند با سرمایه‌گذاری در اماکن و خانه‌های تاریخی و ایجاد محیط فرهنگی و گردشگری در آن‌ها از پرداخت مالیات معاف شوند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۸:۳۰ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
اگه منفعت کلانی توش باشه این پروژه ها برای بازنشسته های شهرداری و فامیل و آشنای کارکنان شهرداری هس

ولی منفعتی نباشه همش اعلام می کنید حاضر به واگذاری به بخش خصوصی هستین اگه بخش خصوصی تقبل کند در صورت پیشرفت پروژه و یا سود آوری براش ، طرح یا قانونی رو جلوش می ذارین ک باید برگردونن به شهرداری !!!
واقعا سردرگمی تا کی ؟؟!!!