عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از وجود ۲۰ میلیون نفر حاشیه نشین در شهر‌ها خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - مجتبی یوسفی عضو هیات رئیسه مجلس در صحن علنی مجلس گفت:  ۲۰ میلیون نفر حاشیه نشین در شهر‌ها و سکونت گاه‌های غیر رسمی داریم.

به گفته یوسفی این افراد عمدتا در حاشیه کلان شهر‌ها هستند. ولی در حوزه مسکن و برای ساماندهی سکونت گاه‌های غیر رسمی احتیاج به کمیسیون‌های مشترک داریم  تا به وضعیت آن‌ها رسیدگی کنیم.

این نماینده مجلس این مطالب را در جریان بررسی طرح اصلاح قانون مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز مطرح کرد. در این قانون آمده هر شخصی بدون دریافت انشعاب قانونی آب، برق، گاز و شبکه فاضلاب و اشتراک خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات مبادرت به استفاده از خدمات مزبور نماید و یا با داشتن انشعاب مبادرت به استفاده غیرمجاز نماید، علاوه بر الزام به پرداخت بهای خدمات مصرفی و جبران خسارت می شود.

عضو هیات رئیسه مجلس اعلام کرد که عمده حاشیه نشین‌ها و کسانی که در سکونت گاه‌های غیر رسمی هستند برای آب و فاضلاب دچار مشکل هستند و برخی چند ده سال است که در این مناطق ساکن هستند و اسناد مالکیت آن‌ها هم دچار مشکل است.   

یوسفی معتقد است که همه مشکل حاشیه نشین‌ها را به شهرداری و دهیاری‌ها سپرده ایم، در حالی که این موضوع خیلی گسترده است و باید ارگان‌های مختلف پای کار بیایند و کمیسیون تخصصی برای این موضوع به وجود بیاید.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه انشعابات آب و برق چند سال پیش به آن‌ها دادیم که باز هم مشکل آن‌ها حل نشد.  

این قانون جامعیت حل مشکلات مناطق کم برخوردار و حاشیه‌ای را ندارد و منجر به  زمین خواری و تصرفات دولتی می شود. در مناطق حاشیه ای حتی سرانه‌ زمین برای مدرسه و دستگاه‌های خدماتی را هم متصرفان حرفه‌ای ساخت و ساز کرده اند.

یوسفی معتقد است باید ابتدا مشکل زمین در این مناطق را حل کنیم و سپس طرحی جامع برای حل مشکلات آنها داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار