رئیس شورای شهر اهواز گفت: شهرداری با پیمانکاری که بهداشت و سلامت همشهریان را به خطر انداخته برخورد قانونی کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - سیاوش محمودی گفت: به دنبال اعتصابات کارگران شهرداری که در منطقه ۶ و دیگر مناطق ایجاد شده شاید ذهنیتی برای مردم به وجود بیاورد که شهرداری حق و حقوق کارگران را پرداخت نکرده و لازم است در این خصوص شفاف‌سازی شود که حقوق این کارگران بروز است.

به گفته رئیس شورای شهر اهواز شورای شهر و دستگاه‌های نظارتی نیز پرداخت حقوق کارگران را بررسی کرده‌اند و کارگران مطالبه‌ای بابت حقوق ندارند و بار‌ها به شهرداری تاکید شده که حقوق کارگران هر ماه زودتر از حقوق نیرو‌های کارمندی پرداخت شود و این کارگران ماه جاری حقوق خود را سوم دریافت کردند.

محمودی می گوید: مطابق قانون در زمان بازنشستگی با مراجعه به اداره کار میتوان مبلغ ۴ درصد سختی زیان آور را مطالبه کرد و اداره کار موظف است برابر دوره خدمت مدت زمان را محاسبه و به محل کار ابلاغ کند که در این خصوص شهرداری نیز آمادگی خود را به منظور پرداخت اعلام کرده است.

‏او گفت: همانند ۴ درصد سختی زیان آور، کارکنان محترم می‌توانند با مراجعه به اداره کار میزان طبقه بندی مشاغل را درخواست کرده و با محاسبه و اعلام اداره کار به شرکت یا سازمان متبوع از این ظرفیت نیز بهره‌مند گردند.

رئیس شورای شهر می گوید: پایه سنوات تجمیعی سال ۱۴۰۰ نیز به موجب مصوبه‌ای در شورا در تاریخ ۱۴٠٠/۸/۲۶ به تصویب شورای شهر رسیده و در حال حاضر پایه سنوات فعلی توسط پیمانکار پرداخت می‌شود و سنوات مربوط به سال‌های قبل نیز در حال محاسبه و پرداخت است.

به گفته این مقام مسئول کسانی که این مطالبات را دارند باید با مراجعه به اداره کار و شکایت حکم قانونی گرفته تا این وظیفه قانونی به شهرداری محول شده و شهرداری نیز مکلف به پرداخت آن شود که برای پرداخت نیز شهرداری اعلام آمادگی کرده، در غیر این صورت راه قانونی پرداخت برای شهرداری وجود نخواهد داشت.

محمودی گفت: احتمال می‌دهیم مسائل دیگری پشت این قضایا باشد و از شهرداری به خصوص منطقه ۶ می‌خواهیم با پیمانکاری که کوتاهی کرده و سلامت مردم را به خطر انداخته و بار‌ها نیز تکرار شده برخورد قانونی لازم را انجام دهد و در صورت نیاز نسبت به فسخ این قرارداد اقدام کند.

انتظار می رود شهرداری نیز در قرارداد‌های روفت و روب و مناقصات جدیدی که برگزاری می‌کند نظارت‌ها را جدی بگیرد تا شاهد اینگونه حرکت‌ها و به خطر افتادن بهداشت و سلامت مردم نباشیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.