رییس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: حقوق کارگران رفتگر شهرداری به روز است و عقب ماندگی در پرداخت حقوق آن‌ها وجود ندارد، لذا این احتمال وجود دارد که مسایل دیگری پشت این قضایا باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - سیاوش محمودی گفت: کارگران رفتگر شهرداری از جمع آوری زباله‌ها از سطح شهر امتناع کردند و حقوق این کارگران به روز است و عقب ماندگی در پرداخت حقوق آن‌ها وجود ندارد، لذا این احتمال وجود دارد که مسایل دیگری پشت این قضایا باشد.

به گفته رییس شورای اسلامی شهر اهواز با پیمانکارانی که با کوتاهی خود سلامت و بهداشت مردم را به خطر انداخته‌اند، برخورد قانونی انجام و در صورت نیاز قرارداد آن‌ها فسخ می‌شود.

او می گوید: اعتصاب کارگران این شایبه را ایجاد کرده که شهرداری حق و حقوق کارگران را پرداخت نکرده است در حالی است که حقوق این کارگران به روز است و  بررسی شورای شهر و دستگاه‌های نظارتی درباره پرداخت حقوق این کارگران نشان می‌دهد که آن‌ها مطالبه‌ای بابت حقوق ندارند و حقوق ماه جاری خود را سوم بهمن دریافت کرده‌اند.

این مقام مسئول گفت: احتمال می‌دهیم مسایل دیگری پشت این قضایا باشد ودر وهله اول پیمانکار باید پاسخگوی کارگران خود باشد و مسوولیت حقوق و هرگونه درخواست قانونی این کارگران به عهده پیمانکاران و جزو وظایف آنهاست.

رییس شورای اسلامی شهر اهواز می گوید: هیچ دلیلی برای تعطیلی خدمات شهری که سلامت مردم در گرو آن است وجود ندارد و شورای اسلامی کلانشهر اهواز به اولویت پرداخت حقوق کارگران بر حقوق کارمندان شهرداری تاکید کرده و این مهم در ماه‌های اخیر محقق شده است.

محمودی گفت: شهرداری برای پرداخت مطالبه‌های باقی مانده سال‌های گذشته اعلام آمادگی کرده است تا در صورت پیگیری از طریق اداره کار، تشکیل پرونده و تعیین دقیق این مطالبه، به سرعت در پرداخت آن اقدام کند.

به گفته او شهرداری بر اساس مصوبه شورای شهر اهواز موظف به پرداخت مطالبه سنوات معوق کارگران است، ولی این مهم زمانی امکان تحقق دارد که کارگران با مراجعه به اداره کار و تنظیم شکایت، حکم قانونی در این زمینه اخذ کنند.

محمودی گفت: افراد کمی بین کارگران زحمتکش و خدوم وجود دارند که با تحریک این عزیزان سعی بر برهم زدن نظم شهر و امنیت روانی و شغلی حاکم بر کار را دارند که انتظار داریم این عزیزان به این افراد و برخی پیمانکارانی که به فکر منافع شخصی خود هستند توجه نداشته باشند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.