استاندار چهارمحال و بختیاری گفت:دهه فجر فرصتی برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب است.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد -  غلامعلی حیدری در نشست هماهنگی ستاد بزرگداشت دهه فجر استان گفت: مردم صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند از این رو برای حضور موثر جوانان، اصناف، کسبه و بازاریان، دانشجویان و دانشجویان و دیگر اقشار مردمی در برنامه‌های دهه فجر برنامه‌ریزی مناسبی انجام شود.

لازم است شاخصه مردمی بودن برنامه‌ها نیز در نظر گرفته شود چرا که انقلاب اسلامی، انقلابی مردمی است.

دشمن می‌کوشد تا با تشدید فشار‌های اقتصادی، بحرانی نشان دادن فضای کشور، کم‌ارزش جلوه دادن دستاورد‌های انقلاب اسلامی، بی‌اعتماد کردن مردم نسبت به انقلاب و نظام، تطهیر حکومت فاسد و دیکتاتور پهلوی، عصبانی کردن مردم، مشروعیت زدایی و مقبولیت زدایی از انقلاب و ایجاد شک در کارآمدی نظام دینی و همچنین سلامت مسوولین خدمتگزار، راهبرد‌ها و برنامه‌های خود را به نتیجه برساند از این رو باید در فرصت مناسبی، چون سالگرد دهه فجر انقلاب اسلامی به شکلی منسجم و هدفمند دشمن را از اهدافش دور کرد.

لازم است جهاد امیدآفرینی و تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی جدی گرفته شود.


بیشتر بخوانید


مراسم دهه فجر یک برنامه تشریفاتی نیست و یک پدیده استثنایی، موثر و با اهمیت برای جهانیان به شمار می‌رود؛ این موضوع باید به درستی برای همگان بیان شود و گام‌های علمی و عملی مناسبی برداشته شود تا شاهد حضور پررنگ مردم در برنامه‌های دهه فجر باشیم.

دستگاه‌های اجرایی باید با تمام ظرفیت برای تحقق فرمان‌های مقام معظم رهبری تلاش کنند؛ دستگاه‌هایی که بدنه آن‌ها مردمی‌تر است وظیفه سنگین‌تری بر عهده دارند و ضروری است تشریح و تبیین دستاورد‌های انقلاب به ویژه پیشرفت‌های به دست آمده در حوزه زیرساخت‌های علمی و امنیت حاکم بر کشور در دستور کار تمامی نهاد‌ها و دستگاه‌ها قرار گیرد.

شهدا در راه تحقق و صیانت از انقلاب اسلامی، از جان خود گذشتند و ما امروز وظیفه تبیین این راه را بر عهده داریم و آن هم نه با کاری عادی و تکراری بلکه با به‌کارگیری روش‌های جدید همچون تبلیغ چهره به چهره و با استفاده از پیشکسوتان انقلاب و دوران دفاع مقدس و همچنین به شکلی هنرمندانه و با ارائه محتوای غنی و علمی تا بتوان این وظیفه را ایفا کرد.

رسانه‌های گروهی و نوشتاری، صداوسیما و فعالان شبکه‌های اجتماعی نیز در مسیر تبیین اقدامی جهادی را انجام می‌دهند و بهتر است دستگاه‌های اجرایی محتوای مورد نیاز را در اختیار آن‌ها قرار دهند.

در نشست هماهنگی ستاد بزرگداشت دهه فجر چهارمحال و بختیاری، کمیته‌های فرهنگی، فرهنگیان و دانش‌آموزی، ورزش و جوانان، ارتباطات و اطلاع‌رسانی و همچنین ۲ شهرستان درباره برنامه‌های تدوین شده برای اجرا در این دهه گزارش‌هایی را ارائه کردند.

باید از ابزار‌های خلاقانه و ادبیات قابل‌فهم و پذیرش برای بیان حقایق انقلاب و مقابله با هجمه دشمنان استفاده شود

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تبیین دستاورد‌های انقلاب و خدمات نظام جمهوری اسلامی برای نسل ضروری است، گفت: لازم است از ابزار‌های خلاقانه و ادبیات قابل‌فهم و پذیرش برای بیان حقایق انقلاب و مقابله با هجمه دشمنان استفاده شود.

موسی انصاری ابراز امیدواری کرد: امسال در صورت مساعد بودن شرایط و با نظر ستاد ملی و استانی مقابله کرونا، برنامه‌های دهه مبارک فجر،  با حضور پر شور مردم برگزار شود.

 حرکت نمادین خودرویی از فرودگاه تا مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد همزمان با ۱۲ بهمن و سالروز ورود امام راحل (ره) به کشور، غبارروبی گلزار شهدا در ۱۴ بهمن و نورافشانی آسمان مراکز شهرستان‌ها و برخی شهر‌های بزرگ استان در شب ۲۲ بهمن همراه با طنین‌انداز شدن بانگ الله‌اکبر  از جمله برنامه‌های اصلی دهه فجر در استان چهارمحال و بختیاری است.

 درباره چگونگی برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز پس از اعلام نظر ستاد مقابله با کرونا تصمیم‌گیری خواهد شد.

برنامه‌های دهه فجر با محوریت تشکل‌های دانش‌آموزی اجرایی می‌شود

فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش‌وپرورش چهارمحال و بختیاری گفت: برنامه‌های دهه فجر در سه محور دانش‌آموزی، اولیا و مربیان و همچنین معلمان تدوین شده و علاوه بر نواخته شدن زنگ انقلاب همزمان با سالروز ورود امام به ایران، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی مختلفی نیز برای اجرا در این روز‌ها در نظر گرفته شده است.

انجمن‌ها و سمن‌های فرهنگی و هنری اجرای برنامه‌های دهه فجر را بر عهده دارند

ابراهیم شریفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: با توجه به لزوم مردمی بودن برنامه‌های دهه فجر، اجرای بخش مهمی از برنامه‌های فرهنگی و هنری در استان با همکاری انجمن‌ها و سمن‌های فعال در این حوزه انجام خواهد شد.

پیش‌بینی افتتاح سه سالن ورزشی چهارمحال و بختیاری در دهه فجر

حمید کریمی مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: با اتصال انشعابات سالن‌های ورزشی در کُران فارسان، وانان و سرخون این سه سالن آماده افتتاح در دهه فجر امسال خواهند شد.

  حمل مشعل از فرودگاه تا مصلای امام خمینی (ره) در شهرکرد و حرکت دوچرخه‌سواران در این مسیر  از برنامه‌های شاخص روز ۱۲ بهمن در استان چهارمحال و بختیاری است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار