فیلم کوتاه آرگون که بتازگی مراحل پایانی ساخت را گذرانده و در مسیر پخش در جشنواره‌های بین‌المللی قرار گرفته است در جشنواره متروپولیس ایتالیا موفق به کسب جایزه بهترین ژانر وحشت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج کارگردان فیلم کوتاه آرگون گفت: فیلم آرگون اولین جایزه ژانر وحشت در سابژانر زامبی در ایران و سینمای کردستان است این فیلم همچنین اولین فیلم زامبی محور ایران است.

شورش وکیلی گفت: با وجود اینکه این ژانر در ایران محجور مانده و خیلی کم به آن پرداخته شده، اما توانستیم در این محور نیز فیلم تولید کنیم.

او می گوید: در این فیلم سعی بر بومی‌سازی شده و از کپی‌کاری نمونه‌های هالیودی اجتناب کرده‌ایم و در آن از دیالوگ کوردی و لوکیشن‌های محلی استفاده شده است.

کارگردان این فیلم گفت: بسیار جای خوشحالی است که این فیلم توانسته در میان فیلم‌های کشور‌های اروپایی و آمریکایی که از لحاظ بودجه و امکانات شرایط خوبی دارند این موفقیت را کسب کند و برتر شود.

وکیلی می گوید: آرگون با امکانات محدود و مستقل در شهر سنندج فیلمبرداری شده و در آن کاملا از عوامل بومی بهره گرفته شده است.

به گفته او: این کار، کار چالشی سختی بود، چون باید از لوکیشن‌هایی در شهر سنندج فیلمبرداری می‌شد که در راستای موضوع و فضای کار باشد و همین موضوع کار را سخت می‌کرد در همین راستا از تعدد لوکیشن‌های مختلفی در این فیلم استفاده شده و رج دادن این کار سختی فراوانی داشت.

فیلم آرگون روایت چند نفر است که در شهری زامبی زده در یک گاراژ متروکه پناه گرفته اند که با مشکلی مواجه می‌شوند و سعی در حل آن دارند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.