نصیری گفت: طبق تصویب هیئت دولت دوازدهم، فدراسیون‌ها نهادهای غیردولتی هستند و ما بر اساس منشور المپیک فعالیت خود را آغاز خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - جواد نصیری، رئیس موی تای ایران گفت: طی ۲ سال گذشته چندین نامه از طرف فدراسیون جهانی موی تای به وزارت ورزش و جوانان ارسال شد که انجمن موی تای ایران نباید زیر نظر فدراسیونی دیگر فعالیت کند و باید به فدراسیون ارتقا یافته و کاملا مستقل باشد. آذر ماه سال جاری نیز مجددا فدراسیون جهانی در نامه‌ای به من اعلام کرد که هر چه سریع‌تر باید موی تای به فدراسیون ارتقا یابد.

بر اساس منشور المپیک فعالیت خود را آغاز خواهیم کرد

طبق تصویب هیئت دولت دوازدهم در تیرماه سال جاری فدراسیون‌ها نهادهای غیر دولتی هستند و ما بر اساس منشور المپیک فعالیت مان را آغاز خواهیم کرد. موی تای تمامی فاکتور‌های لازم برای فدراسیون شدن را داشت و طبق اعلام باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک موی تای عضو رسمی کمیته این شده است.هیچ ورزش رزمی از لحاظ فنون، داوری شباهتی به موی تای ندارد و ما نباید زیر نظر فدراسیون ورزش‌های رزمی باشیم.

با رای اعضا مجمع فدراسیون موی تای تشکیل شد

دی ماه‌ سال جاری نامه‌ای به وزارت ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک ارسال کردم که طبق اساسنامه فدراسیون جهانی،انجمن موی تای کشورمان مستقل است. ما ۲ روز پیش مجمع فوق العاده‌ انجمن را برگزار کردیم و اعضای مجمع رای به تشکیل فدراسیون  موی تای دادند، همچنین ما از وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک درخواست کردیم که نماینده هایشان در مجمع عمومی ما حضور پیدا کنند، اما این ۲ نهاد به مجمع فدراسیون نماینده‌ای نفرستاند.

بدون کمک نهادهای دولتی ورزشکاران را به مسابقات جهانی اعزام کرده ایم

وزارت ورزش و جوانان در سال‌های اخیر هیچگونه کمک مالی برای اعزام ورزشکاران ما به مسابقات جهانی انجام  داده است و ما با جذب حامیان مالی و هزینه شخصی ورزشکاران را به مسابقات جهانی اعزام کرده ایم. در مسابقات جهانی ما ۱۵ مدال در رده‌های مردان و بانوان کسب کردیم، اما کوچکترین حمایت و تقدیری از ورزشکاران موی تای نشده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار