۸۰ درصد مشترکین برق چهارمحال و بختیاری با توجه به رعایت الگوی مصرف، مشمول افزایش تعرفه‌های برق نخواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - مجید فرهزاد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به اینکه در شرایط کنونی تنها یک درصد از مشترکین، بیش از ۱۰ درصد برق کشور را در بخش خانگی مصرف می‌کنند، موضوع عادلانه شدن و هدفمند کردن تعرفه‌های برق در دستور کار قرار گرفته و تعرفه مشترکانی که در چارچوب الگوی مصرف انرژی مصرف می‌کنند با یارانه کامل و بدون تغییر محاسبه خواهد شد.

مشترکینی که بیش از الگوی تعیین شده برق مصرف می‌کنند بصورت پلکانی و در سطوح ۱.۵، ۲ و بیش از دوبرابر الگو، یارانه آن‌ها کاهش یافته و حذف می‌شود.


بیشتر بخوانید


۸۰ درصد مشترکین برق استان (حدود ۳۲۰ هزار مشترک) خوش مصرف هستند و الگوی مصرف را رعایت می‌کنند و مشمول افزایش تعرفه‌های برق نخواهند شد.

الگوی مصرف در ماه‌های غیر گرم سال برای کل کشور ۲۰۰ کیلووات ساعت در ماه و در فصل گرم ۳۰۰ کیلووات ساعت در مناطق عادی و برای مناطق گرمسیری با توجه به میزان دمای هوا و پایداری گرما تاچندین برابر مناطق عادی تعیین شده است.

طی چند سال گذشته هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های برق رسانی استان سرمایه گذاری شده است که از این میزان هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در بخش فوق توزیع و انتقال، ۵۰۰ میلیارد تومان در بخش توزیع و بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در بخش خصوصی و انرژی‌های تجدید پذیر هزینه شده است.

در دهه فجر امسال ۹۹ طرح برق رسانی به ارزش ۱۶۵ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار