رئیس اداره امور آب باشت گفت: امسال ۶۲پرونده علیه متخلفان و متجاوزان آب های سطحی و زیرزمینی این شهرستان تشکیل و منجر به نتیجه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - عطا دیلمی گفت: افزایش سطح اقدام های حفاظتی امسال منجر به رفع تصرف ۱۸ هکتار از اراضی ملی و جلوگیری از تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌های باشت شده است.

او گفت: هرگونه ساخت و ساز یا بهره برداری برای کشاورزی در حریم و بستر رودخانه های دایمی ، فصلی ، مسیل ها و آبراه ها نیازمند اخذ مجوز از امور آب است و با خاطیان برخورد قانونی می شود.

دیلمی گفت: با پیگیری این پرونده ها همچنین ۱۰حلقه چاه غیرمجاز امسال در این شهرستان پر و مسدود شده است.

رئیس اداره امور آب باشت تمدید پروانه های بهره برداری از آب های سطحی و زیرزمینی؛ نصب کنترل هوشمند حجمی را دیگر برنامه های مهم در دست اجرای این شرکت در امسال  برای نجات بخشی سفره های زیرزمینی اعلام کرد.

دیلمی تگفت: هزار پروانه منابع آبی این شهرستان باید به صورت سالیانه تمدید شود که امسال تنها ۱۰۰ پروانه تمدید شده است.

براساس قانون با توجه به تنظیم برنامه عملیاتی در صورت مراجعه نکردن صاحبان پروانه و بهره برداران جهت تمدید پروانه بهره برداری شرکت آب منطقه ای ابتدا با همکاری شرکت توزیع برق نسبت به قطع برق پمپاژ ها اقدام و و سپس نسبت به ابطال پروانه های بهره برداری بدون تمدید اقدام می شود.

او با اشاره به اینکه براساس برنامه ریزی امسال باید ۱۶۵ کنتور هوشمند منابع آب در باشت نصب شود گفت: تنها ۱۰ دستگاه کنتور آن نصب شده است.

دیلمی، از همه بهره برداران حوزه کشاورزی خواست تا علاوه بر رعایت الگوی کشت مناسب و تعامل با شرکت آب منطقه ای، از هرگونه برداشت بی رویه و غیرمجاز به ویژه از منابع زیرزمینی خودداری کنند.

او گفت: تعداد چاه های مجاز در دشت های باشت را ۵۳۸ حلقه است که سالانه بیش از ۵۷ میلیون متر مکعب آب از این چاه ها برداشت می شود.

شهرستان باشت با بیش از ۲۳ هزار تن جمعیت در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.