مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: تمام آزمایشات نشان دهنده سلامت و تایید تمام پارامتر‌های کیفی آب استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام - نورالله تیموری ، گفت: کیفیت آب هم از لحاظ قانونی، اخلاقی و شرعی یکی از خطوط قرمز شرکت آب و فاضلاب استان ایلام است.

او گفت: آنچه که آب وارد شهر ایلام می‌شود مطابق با تمام استاندارد‌های بین المللی در بحث کیفیت است چراکه به صورت روزانه و لحظه‌ای توسط همکاران در آزمایشگاه مرکزی شرکت آب و فاضلاب که یکی از مجرب‌ترین آزمایشگاه‌ها در غرب کشور است کنترل می‌شود.

تیموری گفت: خوشبختانه آنچه که آمار‌ها و آزمایشات کیفیت آب وجود دارد، نشان دهنده تمام پارامتر‌های کیفی در آب شرب استان به ویژه شهر ایلام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: ناظر بر کیفیت آب استان شرکت آب و فاضلاب استان ایلام نیست بلکه دانشگاه علوم پزشکی استان است که به صورت لحظه‌ای در تمام روستا‌ها و شهر‌های استان آزمایشات کیفی را انجام می‌دهند و نتایج را تحلیل و در اختیار شرکت آب و فاضلاب و سایر دستگاه‌های نظارتی قرار می‌دهند.

او با اشاره به اینکه نتایج کیفیت آب بدون کوچک‌ترین اغماضی منعکس می‌شود، گفت: تمام آزمایشات نشان از سلامت و تایید تمام پارامتر‌های کیفی آب استان است.

او گفت: آب ایلام یکی از سالم‌ترین آب‌هایی است که در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

قیمت تمام شده آب در ایلام گران‌تر از سایر مناطق کشور

تیموری گفت: استان ایلام به دلیل توپوگرافی، جنس و شیب زمین، مرزی و نیز کوهستانی بودن آن متاسفانه هم از لحاظ اجرای پروژه‌ها و هم از لحاظ قیمت تمام شده آب جزء گران‌ترین مناطق کشور است.

او گفت: می‌توان گفت آنچه که به ازای هر مترمکعب آب از تولید تا زمانی که به دست مشترک می‌رسد بیش از چهار هزار تومان قیمت تمام شده است و تعرفه‌های وزارت نیرو و دولت در بحث اخذ آب‌ها از مشترکین است در حدود یک هزار و ۱۰۰ تومان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: نیاز است که مردم استان در بحث مصرف آب صرفه جویی لازم را داشته باشند.

او گفت: ۲ منبع تامین آب شهر ایلام یکی سد ایلام و دیگری چشمه‌های گل گل است، میانگین اختلاف ارتفاع این دو منبع تامین آب با شهر ایلام در مجموع بیش از یک هزار ۵۰۰ متر است که نشان دهنده این است که این آب طی ایستگاه‌های پمپاژ متعدد و با اجرای فرآیند‌های تصفیه آب به دست مشترکین می‌رسد که نیاز است مردم در مصرف آب صرفه جویی نموده و درست استفاده کنند که بتوانیم جوابگوی خواسته به حق مردم استان باشیم.

انتهای پیام/ ن

برچسب ها: آب و فاضلاب ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.