بهرام نیا با تاکید بر رعایت کامل مقررات ملی ساختمان در نهضت مسکن سازی استان گفت: دستگاه‌های مسئول باید در این زمینه افق دید ۵۰ سال آینده را در ساخت و ساز‌های شهری ملاک قرار دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، حسن بهرام نیا استاندار ایلام در نشست شورای تامین مسکن استان با تأکید بر اینکه اداره راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌ها در بخش مسکن با برنامه ریزی، پای کار بودن و ارائه تسهیلات ارزان قیمت تلاش کنند، گفت: بیشتر ساخت و ساز‌ها در مناطق بافت فرسوده انجام گیرد تا ضمن ترمیم فضای کالبدی قدیمی، زیباسازی شهر‌ها هم در دستور کار قرار گیرد.

او گفت: به دلیل اینکه استان ایلام در کریدور اربعین قرار گرفته و ساماندهی ورودی‌ها و مسیر‌های تردد زوار ضرورت دارد، این مهم در دستور کار مدیران مربوطه قرار گیرد.

استاندار ایلام با بیان اینکه در طراحی مسکن و ساخت و ساز‌های آینده باید آینده نگری با افق ۵۰ ساله مدنظر قرار گیرد، خواستار ایجاد راه دسترسی مناسب، ایجاد پارکینگ مورد نیاز و بردن زیرساخت‌های لازم تا درب منازل توسط دستگاه‌های خدمات رسان شد.

بهرام نیا با تاکید بر اینکه در احداث مسکن ملی، توجه به مکانیک خاک و آزمایشگاه بتن استاندارد ضرورت دارد، گفت: نظارت‌های فنی با همکاری دستگاه‌ها باید در این راستا در دستور کار قرار گیرد.

او گفت: در طراحی و معماری شهرسازی باید دقت مد نظر قرار گرفته و برای اجرای دقیق نهضت ملی مسکن سازی همکاری بین دستگاهی بیش از پیش تقویت شود.

استاندار ایلام گفت: دستگاه‌های خدمات رسان نظیر آب و فاضلاب و شرکت توزیع نیروی برق، اداره مخابرات و شرکت گاز تا فاصله نزدیک به واحد مسکونی نهضت مسکن وظیفه دارند زیرساخت‌ها را آماده و بهره بردار فقط امتیاز را خریداری کند.

بهرام نیا با بیان اینکه استانداری فصل الخطاب حل مشکلات دستگاه ها است، گفت: زیبنده نیست در تراز فرهنگی استان، دستگاه‌ها از همدیگر شکایت کنند، ضرورت دارد دستگاه‌ها اختلافات خود را حل و درصورتی که به توافق نرسیدند، به استانداری رجوع کنند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.