مدیرعامل شرکت گاز کردستان به ضرورت مصرف بهینه سوخت با توجه به سرمای هوا اشاره کرد و گفت: مشترکان می‌توانند با کاهش یک درجه‌ای دمای اتاق و محیط مسکونی، ۶ درصد مصرف گاز طبیعی را کاهش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - احمد فعله‌گری گفت: با توجه به هوای سرد و یخبندان، مصرف گاز طبیعی در کشور به ویژه کردستان افزایش قابل توجهی داشته است که می‌طلبد مشترکان احساس مسوولیت کرده و بهینه سوخت مصرف کنند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان خواستار رعایت دمای رفاه (۱۸ تا ۲۱ درجه) در منزل شد و می گوید: مصرف روزانه گاز مشترکان استان در چند روز اخیر رکورد چند سال اخیر را شکسته و از مرز ۱۵ میلیون مترمکعب (بدون احتساب نیروگاه سنندج) گذشته است.

او با اشاره به افزایش حدود ۳۵ درصدی گاز طبیعی نسبت به مدت مشابه پارسال،گفت: با وجود سرمای شدید هوا و یخبندان، در هیچ نقطه‌ای از استان گزارش قطعی یا افت فشار گاز گزارش نشده است.

فعله گری گفت : مدتی که سرما و یخبندان بر استان حاکم بوده است، بیش از ۵۸۰ نفر در قالب گروه‌های امداد، تعمیراتی و گازبانی برای نگهداری تاسیسات و پایداری جریان گاز بصورت شبانه روزی حضور داشتند و به بیش از یک هزار و ۱۳۴ پیام امدادی گاز T پاسخگویی عملیاتی داشتند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان  می گوید: مشترکان زمانی که از منزل خارج می‌شوند وسایل گازسوز را خاموش و از لباس گرم در منزل استفاده کنند، ضمن اینکه استفاده از پرده ضخیم و پنجره دوجداره، تاثیر قابل توجهی در کاهش هدر رفت انرژی دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.