رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: تبدیل ۱۰ شهرستان خوزستان به رنگ زرد آغازی برای رنگ بندی‌های نارنجی و قرمز است که در آینده نزدیک دچار آن خواهیم شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - محمد علوی گفت: نتایج آزمایشگاهی و سرعت انتشار سویه اُمیکرون در خوزستان نشان می‌دهد که بر اثر عادی انگاری و بی توجهی برخی از افراد به رعایت شیوه نامه‌ها و کوتاهی در امر واکسیناسیون بخصوص تاخیر در نوبت دوم و سوم برخی از شهر‌های استان به رنگ زرد درآمدند.

به گفته رییس مرکز بهداشت خوزستان افرادی که در دریافت نوبت‌های دوم و سوم خود تاخیر دارند حتما برای جبران این کار اقدام کنند.

او می گوید: پوشش نوبت اول واکسن در استان ۸۴ درصد است و ۱۶ درصد مردم هنوز واکسن خود را نزده اند پوشش نوبت دوم ۷۱ درصد است وحدود ۳۰ درصد از افراد جامعه نوبت دوم خود را دریافت نکرده اند.

علوی گفت: الان در فصل سرد سال قرار داریم و شیوع عفونت‌های تنفسی بسیار است لذا احتمال دارد افرادی که علامت تنفسی دارند، مبتلا به کرونا باشند بنابراین رعایت شیوه نامه ها، آداب سرفه، رعایت دفع ترشح تنفسی و نرفتن به مکان‌های شلوغ و پرتردد از مهمترین کار‌هایی است که باید انجام دهیم تا دچار بیماری نشویم.

در حال حاضر ۱۰ شهرستان خوزستان در وضعیت زرد و مابقی شهرستان‌ها در شرایط آبی کرونایی قرار دارند.

تاکنون بیش از ۶ میلیون و ۵۵۰ هزار دُز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.