وزیر جهاد کشاورزی در رودسر گفت: برنامه اصلی این وزارتخانه افزایش تولید یک میلیون تن برنج در استان‌های شمالی کشور است.

باشگاه خبرنگاران جوان رشت - سید جواد ساداتی نژاد امروز در پانزدهمین سفر استانی دولت سیزدهم به استان گیلان، بعد از ادای احترام به مقام شامخ شهدای شهرستان رودسر از برنامه ریزی برای افزایش تولید برنج در استان‌های شمالی خبر داد.

او افزایش تولید یک میلیون تن برنج در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان را برنامه اصلی وزارت جهاد کشاورزی دانست که قرار است طبق برنامه ریزی و با کمک قرارگاه سازندگی این پروژه بتواند در طول ۴ سال به نتیجه برسد.

وزیر جهاد کشاورزی زهکشی اراضی را بخشی از مصوبه این سفر اعلام کرد و گفت: برای افزایش تولید محصول برنج در قالب طرح ملی وزارت جهاد کشاورزی ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که بخشی از آن متعلق به استان گیلان است.

ساداتی نژاد همچنین با توجه به ظرفیت‌های منطقه از ایجاد ایستگاه تحقیقاتی با ۱۰ میلیارد تومان برای محصول کیوی و فندق برای نخستین بار در استان گیلان خبر داد.

سفر وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان رودسر

تلاش برای شناسایی و گسترش صنعت نوغانداری در مناطق مستعد استان، اجرایی شدن یارانه نهال چای برای نخستین بار و اختصاص ۷۵ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی و جوانسازی باغات چای در منطقه به خصوص در اراضی شیبدار و ۵۰ میلیارد تومان برای حمایت از توسعه باغات از دیگر مباحث مطرح شده وزیر جهاد کشاورزی در این سفر استانی بود.

سفر وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان رودسر

دیدار با خانواده شهید ناصر نیکوکار، بازدید از سد پلرود رحیم آباد، تصفیه خانه طول لات رحیم آباد و تقاطع غیر همسطح کلاچای و همچنین حضور در نشست شورای ادارای شهرستان از جمله برنامه‌های سفر امروز وزیر جهاد کشاورزی به رودسر بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.