مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: پویش آموزشی خانه‌های هلال با عنوان برای هم بمانیم تا پایان اسفندماه ۱۴۰۰ در استان اجرا خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - ایرج کیانی بروجنی گفت: در این پویش علاوه بر آموزش کمک‌های اولیه و واکنش در برابر مخاطرات تشویق مردم به واکسیناسیون کووید ۱۹، هدف اصلی است.

قطع زنجیره ابتلا به کرونا از طریق ترویج واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل بهداشتی، ارتقا پاسخگویی و واکنش در برابر حوادث و بحران‌ها به کمک ظرفیت سازی و توانمندکردن جوامع محلی با افزایش کمی، ارتقای سطح آموزشی در خانه‌های هلال در مناطق روستایی و کم برخوردار شهری، آماده‌سازی اعضای این خانه‌ها برای واکنش اضطراری در برابر بحران‌ها، آگاه سازی و توانمندسازی جوامع محلی و روستایی از اهداف برگزاری پویش برای هم بمانیم به شمار می‌رود.


بیشتر بخوانید


با توجه به جایگاه خانه‌های هلال به عنوان طرحی شاخص در برنامه‌های کلان جمعیت هلال احمر و مرکزی برای فعالیت‌های امدادی، بشر دوستانه و عام المنفعه در روستا‌ها و محلات این طرح با همکاری این مراکز اجرا می‌شود.

در استان چهارمحال و بختیاری ۱۰۴ خانه هلال فعال است که در ۲۰ خانه این پویش اجرا می‌شود.

یکی از تفاوت‌های پویش برای هم بمانیم با طرح‌های اجرا شده قبلی استفاده از بازی مارو پله در آموزش کودکان برای شناخت آنان از مخاطرات و آموزش بهترین واکنش آن‌ها در هنگام سانحه استفاده شده است.

پیرو تفاهم نامه با کمیته بین المللی صلیب سرخ و دفتر ارتقا سلامت وزارت بهداشت، پویش آموزشی برای هم بمانیم از هفته سوم دی ماه ۱۴۰۰ آغاز شد و این پویش تا اسفند ماه ۱۴۰۰ در چهارمحال و بختیاری ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار