روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: رعایت توصیه‌های بهداشتی در هنگام مواجهه با پدیده گرد و خاک ضرورت دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعلام کرد: رعایت توصیه‌های بهداشتی در هنگام مواجهه با پدیده گرد و خاک ضرورت دارد.

عدم خروج غیرضروری از منزل و محل کار؛ در صورت لزوم خروج از منزل یا محل کار حتماً از ماسک مناسب و عینک مناسب  استفاده شود.

افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت‌های طولانی مدت یا سنگین خارج از منزل اجتناب کنند و افراد دیگر باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل مانند ورزش‌های سبک و سنگین خودداری کنند.

کاهش تردد خودرو‌های شخصی و کاهش استفاده از خوردو‌های تک سرنشین، بسته نگه داشتن در و پنجره منزل و محل کار، چنانچه از وسایل گرمایشی گازی استفاده می‌شود نسبت به سالم بودن دودکش آن اطمینان حاصل شود.

کارکنانی که به واسطه شغلی بیشتر در معرض گرد و غبار قرار دارند حتما از وسایل حفاظت فردی استفاده نمایند، کارکنان شهرداری در فضای سبز و خدمات شهری حتما از کلاه و دستکش و ماسک استاندارد استفاده نمایند.

عملیات جمع‌آوری، حمل و نقل و دفن زباله اصولی انجام پذیرد و از تلنبار و پخش زباله در معابر عمومی و آتش زدن آن جلوگیری شود و جلوگیری از آتش زدن هر گونه  پلاستیک یا سوزاندن چوب و فضولات حیوانی در همه شرایط به علت بخارات حاصل از مواد پاک‌کننده شیمیایی و گندزدا، حتی‌الامکان از مصرف این مواد در شرایط بروز پدیده خودداری شود.

 در صورت مواجهه با تنگی نفس و هر گونه ناراحتی قلبی عروقی سریعاً به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه شود.

انتهای پیام/م

برچسب ها: گرد و خاک ، وضعیت جوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.