استاندار سیستان و بلوچستان گفت: راه محور و زیربنای توسعه است و تا زمانی که راه های مواصلاتی استان از شمال تا جنوب تبدیل به جاده های استاندارد نشود، هیچ توسعه ای برای استان متصور نیست.

به گزارش روابط عمومی استانداری، حسین مدرس خیابانی در نشست "توسعه راه‌های استان" با بیان اینکه راه موضوع اول استان است  گفت:در سیستان و بلوچستان ۲۳ هزار کیلومتر راه داریم که ۲ هزار کیلومتر آن باید یک طرفه شود که از این میزان تاکنون تنها ۴۱۸ کیلومتر یکطرفه شده است.

او می گوید: با اقدامات و پیگیریهای بسیار خوبی که انجام شده، احداث ۱۰۰ کیلومتر راه یکطرفه دیگر در شمال و جنوب استان در دست اقدام است که امیدواریم طی ماههای آینده به بهره برداری برسد.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تمرکز بر روی پروژه‌های نیمه تمام کافی نیست و شروع پروژه‌های جدید به جهت تکمیل کریدور شمال جنوب و استانداردسازی محورهای مواصلاتی بایستی با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برای تسریع در رفع بسیاری از مشکلات و کمبودهای استان، مدیران باید جهادی خدمت کنند و برای تحقق این موضوع دستگاه نظارتی هم از کار جهادی مدیران پشتیبانی و حمایت کنند.

او  افزود: در واقع مدیرانی که با روحیه جهادی و بدون بودجه و امکانات پروژه را جلو می برند و در راستای خدمات رسانی و جلب رضایت مردم تلاش می نمایند، نه تنها باید زیر سوال بروند بلکه بایستی مورد تقدیر واقع شوند. اما در کنار این حمایت، نظارت برای پیشگیری از انحراف توسط دستگاه‌های نظارتی لازم است.

حسین مدرس خیابانی گفت: هیچ یک از موضوعات مهم استان نباید بدون مطالعه باشد و با وجود این همه دانشگاه و مراکز پژوهشی در استان تنها عامل متوقف شدن پروژه ها فقط بودجه و اعتبار باشد.

او در ادامه از آغاز نهضت آسفالت کوچه ها و معابر شهر زاهدان به وسعت ۲۲۰۰۰ مترمربع و جمع آوری نخاله ها و زباله های شهری توسط شهرداری تا شب عید خبر داد و افزود: دستگاه‌های اجرایی هم بایستی در اجرای این پروژه مهم شهرداری را پشتیبانی کنند و هر نقطه‌ای که نخاله ها مربوط به دستگاه ها می باشد، سریعاً نسبت به جمع آوری آن اقدام نمایند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار