مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: عملیات امدادرسانی به هشت شهرستان سیلزده استان که از ۲۶ دی‌ماه آغاز شده بود با تلاش نیرو‌های امدادی هلال احمر پایان یافت.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - علیرضا میربهاء الدین گفت: براثر بارندگی و وقوع سیل و آبگرفتگی از ۲۶ دیماه تا پنجم بهمن در هشت شهرستان چهار هزار و ۷۹۷ آسیب‌دیده به جمعیت هلال احمر اعلام شد که در این مدت خدمات امدادرسانی به آنان انجام گرفت.

او گفت:  در مدت سیلاب‌های ناشی از بارندگی‌ها در سیستان و بلوچستان یک‌ هزار و ۱۰۰ نفر از آسیب‌دیدگان در چادر‌های هلال احمر اسکان داده شدند .

به گفته او خدمات امدادرسانی به آسیب‌دیدگان توسط ۹۹۵ نجاتگر در قالب ۲۰۴ تیم عملیاتی به همراه ۱۹۳ خودرو انجام گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اقلامی از قبیل ۲۵۴ دستگاه چادر امدادی و مسافرتی، ۴۶۸ تخته موکت، یک‌هزار و ۱۲۸ تخته پتو، یک‌هزارو ۹۸۶ کیلوگرم نایلون، ۲۰۰ عدد کنسرو برنج، هفت هزار و ۷۶۰ قوطی کنسروجات، ۲۱۵ سبد غذایی ۷۲ ساعته، پنج هزار و ۴۱۶ کیلوگرم برنج، ۳۰۰ بسته خرما، ۱۸۰ کیلوگرم چای، ۲۹۲ کیلوگرم قندو شکر، ۶۶ شعله والر، فانوس، ست ظروف، نان و آب معدنی بین آسیب‌دیدگان سیل توزیع شده است.

او با بیان این‌که در این مدت ۱۶ خودرو توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر رهاسازی شدند.

او می گوید: در این مدت یک سورتی پرواز توسط یک فروند بالگرد جمعیت هلال احمر در مناطق آسیب‌دیده و سخت گذر جهت توزیع اقلام بین آسیب‌دیدگان صورت گرفته است.

میربهاء الدین پایان عملیات امدادرسانی به سیلزدگان را اعلام کرد و از تمامی نجاتگران، امدادگران و کارکنان که در این مدت به صورت داوطلبانه خدمات امدادرسانی را جهت آسیب‌دیدگان ارائه دادند قدردانی کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار