رئیس فدراسیون فوتبال گفت: فوتبال ایران سریع‌ترین و کم هزینه‌ترین صعود به جام جهانی را تجربه کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان -شهاب‌الدین عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال درباره پیروزی تیم ملی ایران برابر تیم ملی عراق و صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ گفت: این پیروزی بزرگ و تاریخی که به لطف پروردگار رقم خورد، را به ملت بزرگ و متمدن ایران و خانواده معظم شهدا که اسطوره‌های واقعی کشورمان هستند، تبریک می‌گویم. فوتبال ایران سریع‌ترین و کم‌هزینه‌ترین صعودش به جام جهانی را شاهد بود..

درباره سریع‌ترین صعود  تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی بگویید؟  

 برای صعود تیم ملی به جام جهانی باید کتاب‌ها نوشت. تیم ملی در عین ناامیدی در بحرین بازی کرد و امروز بعد از ۷،۸ ماه می‌بینید که در آسیا سربلند هستیم و سریع‌ترین صعود به جام جهانی در آسیا را هم داشتیم و در رده تاپ‌ترین تیم‌های دنیا قرار گرفتیم. این صعود را به رسانه‌ها و مردم تبریک می‌گویم. سریع‌ترین پاداش‌ها در این دوره پرداخت شده است. هنوز پاداش‌های ۷، ۸ سال قبل پرداخت نشده و خیلی از مربیان را می‌بینیم که مالیات‌های سال‌های گذشته‌شان پرداخت نشده، اما با حمایت دولت این پاداش‌ها پرداخت شده است.

چه زمانی پاداش صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی پرداخت می‌شود؟  

 با دستور ویژه رئیس‌جمهور روز شنبه (پس فردا) پاداش‌ها به حساب اعضای تیم واریز می‌شود.   امروز در آسیا و دنیا سرمان بلند است، چون یک اتفاق معجزه‌آسا رقم خورده و باید کتاب‌ها برای آن نوشت.

آینده نیمکت تیم ملی فوتبال را چطور ارزیابی می‌کنید؟  

 هنوز ۳ بازی باقی مانده و مانند گذشته از کادرفنی حمایت می‌کنیم. امروز می‌بینید که رابطه فدراسیون فوتبال و کادرفنی خیلی نزدیک است. اتحادی که در کادرفنی تیم ملی فوتبال وجود دارد زبانزد و تاریخی است. وحید هاشمیان و کریم باقری سرمایه‌های فوتبال ما هستند.   فراموش نکنید که فوتبال ملی ما به یک شخصیت و اعتبار رسیده و عامل وحدت و همگرایی در جامعه است. این آرامش و مقبولیت را با تیم‌های ملی قبل مقایسه کنید.

چه برنامه‌ای برای حضور موفق تیم ملی فوتبال در جام جهانی در نظر گرفتید؟  

 برای برگزاری بازی‌های دوستانه ستاد جام جهانی فوتبال از هفته آینده کارش را آغاز خواهد کرد و در همین راستا برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا تدارکی مناسب داشته باشیم. معاون اول رئیس جمهور قول ویژه‌ای داد مبنی بر اینکه در کنار تیم ملی هستند تا بتوانیم یک تدارک ویژه داشته باشیم. امیدوارم این همکاری تا جام جهانی ادامه داشته باشد و یک جام‌جهانی شکوهمند را به لطف خدا تجربه کنیم.

آیا بانوان برای تماشای مسابقات لیگ برتر فوتبال می‌توانند  در ورزشگاه‌ها حضور یابند؟  

 امروز یک اتفاق مبارک با کمک دولت رقم خورد. حضور بانوان به دولت مربوط می‌شود و مربوط به فدراسیون نیست. 


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار