رئیس پلیس آگاهی البرز گفت: یک شرکت هرمی در شهر کرج منهدم و ۱۴ نفر در این رابطه دستگیر شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز - سرهنگ محمد نادربیگی گفت: در پی وصول خبری مبنی بر فعالیت تعدادی از اعضای شرکت هرمی در محل‌های مختلف شهر کرج، بررسی موضوع در دستورکار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

در بررسی‌های کارآگاهان مشخص شد متهم و سرشبکه اصلی این باند کلاهبرداری با اجاره کوتاه مدت آپارتمان در مناطق مختلف شهر کرج به همراه ۱۳ نفر از دوستانش اقدام به شناسایی و جذب مال باختگان به بهانه استخدام در شرکت‌های پتروشیمی می‌کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: اکثر مال باختگان این پرونده جوانان ناآگاهی هستند که از شهرستان‌های دور افتاده به کرج آمده اند.

او می گوید: بلافاصله اقدامات کارآگاهان برای شناسایی مخفیگاه اعضای این باند آغاز و پس از انجام تحقیقات گسترده و به کارگیری اقدامات پلیسی در نهایت محل اختفاء نامبردگان در ۳ راه پست خانه کرج شناسایی شد و هر ۱۴ متهم در یک عملیات ضربتی دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.

سرهنگ نادربیگی گفت: در بازرسی از منزل متهمان مقداری جزوات آموزشی مربوط به شرکت‌های هرمی کشف شد.

او می گوید: در تحقیقات انجام شده از متهمان، آنان به صراحت به فعالیت و عضویت در یک شرکت هرمی اعتراف کردند و مشخص شد هرکدام از مال باختگان مبلغ ۱۰ تا ۱۱۰ میلیون تومان در این شرکت سرمایه گذاری کرده اند.

ارزش کلاهبرداری‌های صورت گرفته از سوی اعضای این باند ۸ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

شبکه اعضای این شرکت‌ها در لایه‌های پایین افزایش پیدا می‌کند و از این جهت ساختار شبکه مشتریان شبیه هرم است. ساده‌ترین صورت این شبکه‌ها نوع دودویی است که اگر با یک عضو شروع شود پس از ده مرحله به بیش از هزار عضو جدید می رسد.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.