رئیس پلیس آگاهی البرز گفت: ۹ نفر در ارتباط با انهدام باند کلاهبرداری شرکت هرمی منطقه حیدرآباد کرج دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی البرز گفت: در پی وصول خبری مبنی بر فعالیت تعدادی از اعضای شرکت هرمی در محل‌های مختلف شهر کرج، بررسی موضوع در دستورکار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: در بررسی‌های کارآگاهان مشخص شد، متهم و سرشبکه اصلی این باند کلاهبرداری با اجاره کوتاه مدت آپارتمان در مناطق مختلف شهر کرج به همراه ۸ نفر از دوستانش اقدام به شناسایی و جذب مالباختگان که اغلب از افراد ناآگاه بودند با بهانه استخدام در کار‌های دولتی و .. می‌کند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: بلافاصله اقدامات کارآگاهان برای شناسایی مخفیگاه اعضای این باند آغاز شد و پس از انجام تحقیقات گسترده و به کارگیری اقدامات پلیسی در نهایت محل اختفاءپی نامبردگان در منطقه حیدرآباد کرج شناسایی و هر ۹ متهم در یک عملیات ضربتی دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.

او با بیان این که در بازرسی از منزل متهمان مقداری جزوات آموزشی مربوط به شرکت‌های هرمی کشف شد، افزود: در تحقیقات انجام شده از متهمان آن‌ها به صراحت به فعالیت و عضویت در شرکت هرمی QNET اعتراف کردند و مشخص شد هرکدام مبلغ حدود ۸۵۰ میلیون ریال در شرکت هرمی سرمایه گذاری کرده اند و در حال حاضر در حال عضوگیری برای این شرکت کلاهبرداری بودند.

سرهنگ نادربیگی با اشاره به مشخص شدن تعداد زیرمجموعه و جایگاه هر کدام از افراد در هرم، گفت: ارزش کلاهبرداری‌های انجام شده از سوی این باند ۸ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

او افزود: پس از تکمیل تحقیقات پرونده، متهمان به دادسرا اعزام و با قرار مناسب روانه زندان شدند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.