معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: طرح "نماد" در حقیقت طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان است. در طرح نماد تلاش می‌شود تا میزان بروز اعتیاد و دیگر آسیب‌های اجتماعی از طریق مدارس کاهش پیدا کند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- علی صیدمحمدی گفت: طرح نماد در ۴۳۰ مدرسه استان، برای ۶۲ هزار نفر از دانش آموزان استان اجرایی خواهد شد. در طرح نماد دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها از نظر مواردی نظیر خشونت، خودکشی، کودک آزاری، اعتیاد، فضای مجازی و... مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

 در این طرح معلمین، دانش‌آموزان و والدین آن‌ها با شرکت در دوره‌های آموزشی در برابر آسیب‌های اجتماعی توانمند شده و دانش آموزان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. شیوه اجرای طرح به این شکل است که دانش آموز، والدین و معلم در این غربالگری شرکت کرده و با پاسخ دادن به سوالات استانداردی که از طریق سامانه مطرح می‌شود، وضعیت کلی دانش آموز مشخص می‌شود.

 برای اجرای طرح نماد نهاد‌های مختلفی مثل نهاد‌های حمایتی، آموزشی و... به یاری دستگاه تعلیم و تربیت می‌آیند، گفت: به عنوان مثال دانش‌آموزی که در ارزیابی‌ها در معرض آسیب‌های اجتماعی شناسایی شود، برای دریافت مشاوره‌های لازم به مراکز مشاوره ارجاع داده خواهد شد.

انتهای پیام/ ط.پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.