از یک هزار و ۴۹ عراده اتوبوس شرکت ملی بس اکثریت غیر فعال هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان - شرکت دولتی ملی بس از آغاز فعالیت مجدد صد عراده واسطه ملی بس شهری در شهر کابل و برخی از ولایت های دیگر خبر داده است. به گفته مسئولان اکثر واسطه های این شرکت به دلایلی از فعالیت باز ماندند.

مولوی محمد ایوب، رئیس شرکت دولتی ملی بس امروز در مراسمی در کابل گفت که فعالیت اتوبوس‌های این شرکت، بعد از وقفه چند ماهه دوباره در سه مسیر در شهر کابل، از سرگرفته شده است.

خدمات این شرکت برای مردم  مهم است و گفت: طالبان تصمیم گرفت تا شرکت دولتی ملی بس دو باره فعالیتش را برای شهروندان آغاز کند تا مردم بتوانند از وسایط ملی بس استفاده کنند.

حمیدگل حمیدی، معاون فنی و بهره برداری  شرکت دولتی ملی بس نیز گفته که این شرکت، بنا به دلایل تکنیکی از فعالیت باز مانده بود که خوشبختانه امروز با فعال شدن ۱۰۰ عراده واسطه بزرگ و کوچک فعالیت خود را در شهر کابل و ولایت های هرات، بلخ، ننگرهار و پکتیا دوباره آغاز کرد.

فعالیت وسایط این شرکت در مسیرهای خیرخانه، کارته نو و شهرک خراسان قلعه زمان خان شهر کابل از شش صبح تا شش شام همه روزه جریان دارد.

انجینیر حبیب الله حدید، معاون شرکت ملی بس در مورد تعداد وسایط این شرکت معلومات داد و گفت شرکت دولتی ملی بس یک هزار و ۴۹ عراده واسطه مختلف در مرکز و ولایت ها دارد که ۶۲۶ عراده آن در سه حوزه شهر کابل و ۴۲۳  آن در ولایت است.

اکثریت این وسایط غیر فعال شده است که در این اواخر بعضی از پرزه جات آن از کشور هندوستان انتقال شده است و کار ترمیم دوباره آن آغاز شده است که امروز ۱۰۰ عراده آن دوباره فعالیت خود را آغاز می کنند.

کابینه طالبان فیصله کرده که شرکت ملی بس نیز مربوط وزارت مالیه شود و از طرف هیئت مدیره این شرکت اداره می‌شود اما پالیسی، تعینات و برنامه‌های کاری آن درهماهنگی با وزارت هوانوردی و ترانسپورت به پیش برده می‌شود.

انتهای پیام/ ر

 

 

برچسب ها: عراده ، حمل و نقل ، طالبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.