سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز گفت: طرح توسعه و افزایش ظرفیت مرکز دفن بهداشتی پسماند تبریز در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار در حال اجرا است.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز -نامی گفت: طرح توسعه مرکز دفن بهداشتی پسماند با هدف کنترل شیرآبه‌های احتمالی حاصل از پسماند و جلوگیری از نفوذ به آب‌های زیرزمینی، رودخانه ها، هدایت شیرآبه به تصفیه خانه، تصفیه و تولید آب با مصارف کشاورزی و ایجاد مرکز زباله از سوی قرارگاه خاتم الانبیا و با نظارت این معاونت اجرا می‌شود.

 این طرح از پروژه‌های مهم در حال اجرای شهرداری تبریز است.

با توجه به اینکه سلول بهداشتی شماره یک مرکز دفن پسماند در سال‌های قبل ایجاده شده و ظرفیت آن در حال پر شدن است، ایجاد سلول‌های جدید مطابق با الزامات بهداشتی در این شهر ضرورت داشت.

برای این منظور شهرداری تبریز از سال ۱۳۹۹ طرح توسعه مرکز دفن بهداشتی پسماند تبریز را آغاز کرده است.

این طرح شامل طراحی، اجرا و آماده سازی تصفیه خانه شیرابه و سه سلول لندفیل دفن بهداشتی پسماند به ظرفیت ۵۰۰ تن زباله در روز که بخش لندفیل این پروژه شامل مراحل اجرایی زیر سلول‌های ۲ و سه بوده و لندفیل‌های چهار و پنج نیز پشت لند فیل شماره سه جهت توسعه آتی در نظر گرفته شده است.

 طرح جنگل کاری محوطه مرکز دفن مهندسی و بهداشتی از دیگر طرح‌ها است.

استفاده از آب تصفیه خانه شیرابه پسماند‌های شهری نیز برای آبیاری فضای سبز اطراف مرکز دفن بهداشتی در نظر گرفته شده است که در راستای حفاظت از محیط زیست و حفظ منابع اجرا می‌شود.

 تلاش می‌شود تا با مدیریت صحیح، بهره‌گیری از توان علمی و استفاده بهینه از منابع موجود این پروژه را هرچه سریعتر و با کیفیت مناسب وارد مرحله بهره برداری شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.