مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی از سرمایه گذاری ۲۹ کشور در این استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - رضا خواجه نایینی گفت: از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۲۹ کشور در این استان سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

از ابتدای امسال تاکنون ۷۱ طرح سرمایه‌گذاری خارجی با مبلغ ۶۱ میلیون دلار برای این استان مصوب شده که اجرای آن‌ها حدود ۵۰ درصد پیشرفت داشته است.

او گفت: پیش‌بینی می‌شود تا آخر امسال شمار طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی در این استان به ۱۰۰ طرح برسد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۳۵۲ طرح سرمایه گذاری خارجی با مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار در این استان به تصویب رسیده که سرمایه گذاران آن‌ها از ۲۹ کشور هستند.

او گفت: بیشترین رقم سرمایه گذاری در استان به ترتیب مربوط به کشور‌های چین، امارات، عراق، آلمان و افغانستان می‌باشد.

خواجه نایینی گفت: در سال‌های اخیر علاوه بر وظیفه ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران خارجی توسط مرکز خدمات سرمایه گذاری استان، وظایف دیگری از جمله ایجاد پنجره واحد فیزیکی کسب و کار، پنجره واحد معدن و رسیدگی به مشکلات طرح‌های سرمایه گذاری داخلی با استفاده از ظرفیت نمایندگان دستگاه‌های اجرایی بر وظایف این مرکز افزوده شده است.

او گفت: حدود نیمی از طرح‌های سرمایه‌گذاری کشور برای تصویب از استان خراسان رضوی به تهران ارسال شده است که با رفع مشکلات این سرمایه‌گذاران بخش عمده‌ای از مشکلات سرمایه‌گذاران خارجی در کشور حل خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: به منظور حمایت از بخش تولید و سرمایه گذاران، قرارگاه مرکز حمایت و پشتیبانی از فعالیت‌های اقتصادی استان با دستور استاندار در مرکز خدمات سرمایه گذاری فعال شده و با حضور روزانه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در این مرکز، مشکلات سرمایه گذاران به صورت مستقیم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.