مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: سرمایه‌گذاری یک هزار و ۴۴۰ میلیارد تومانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی محروم استان انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد -علی بهرامی‌زاده گفت: به منظور تسهیل در توسعه کسب‌وکار‌ها در جهت توسعه اشتغال در حوزه صنایع کوچک و نیز پیرو مصوبه کمیته پشتیبانی و مانع‌زدایی و کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک استان، شرایط استقرار ۴۳۰ قطعه کارگاهی در برخی از شهرک‌های صنعتی استان پیش بینی شده است.

در راستای اجرای برنامه‌های ویژه احیا و ارتقای ظرفیت از ۳۲۴ واحد صنعتی راکد تاکنون ۱۱۰ واحد به چرخه تولید بازگشته‌اند و استان در زمره رتبه‌های برتر کشور در احیای واحد‌های راکد است، بطوریکه ۶۲ درصد واحد‌های راکد قابلیت احیا دارند.

به گفته او فعالیت‌های حمایتی در مناطق محروم استان شامل برنامه‌های تمرکززدایی صنعتی با حمایت از سرمایه گذاری در این منطقه ها، انعقاد تفاهم‌نامه با چهار دستگاه اجرایی، احیای واحد‌های راکد با برنامه‌های پایدار، رفع موانع تعیین تکلیف قرارداد‌های اراضی راکد و ایجاد شهرک‌های صنعتی غیردولتی است.

 


بیشتر بخوانید


رئیس هیئت‌ مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: با توجه به افزایش تقاضا در بخش صنعت، کمبود و تامین آب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی امسال تاکنون ۹۱۶ لیتر بر ثانیه (تامین ۶۷ درصد آب مورد نیاز) برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تامین شده که نسبت به سال قبل به میزان تامین ۹۰۷ لیتر بر ثانیه، رشد محسوسی داشته است.

بهرامی زاده گفت: یکی از برنامه‌های حمایتی مهم این شرکت در مناطق محروم توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و ارایه خدمات به این شرکت‌ها است، در این راستا امسال و سال آتی اولویت واگذاری اراضی و مکان‌های مناسب در شهرک‌های صنعتی به شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص یافته و خواهد یافت.

انتهای پیام //ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.