مدیربیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان گفت: تئاتر فراگیر از شهر‌های مختلف کشور در این رویداد جهانی اجرا می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-احمدرضا احسانی گفت: هیات انتخاب آثار بخش «تئاتر فراگیر»، متشکل از آناهیتا غنی‌زاده، زهره بهروزی‌نیا، هادی حسنعلی، مزدک مهیمنی و بهمن صادق حسنی، پس از ارزیابی ۱۰ اثر متقاضی این بخش، چهار نمایش را برای حضور در این دوره از جشنواره معرفی کردند.

او گفت: بخش تئاتر فراگیر با توجه به اهمیت بهره‌گیری از هنر نمایش برای آموزش تئاتر به کودکان با شرایط خاص، در این دوره از جشنواره اجرا می‌شود تا توانمندی ذاتی کودکان با شرایط ویژه، جسمی، حرکتی و ذهنی را به نمایش گذارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: نمایش‌های " خانم خزوک " برداشتی آزاد از نوشته جبار باغچه بان و کارگردانی حمید کیانیان از مشهد، " روزی که هر لب ترانه‌ای است " نوشته حسین نادری و کارگردانی حسین نادری و مرتضی اسدی مرام از کرمانشاه، " شهر کوچولوتر‌ها " نوشته و کارگردانی سیدمهرداد کاوسی حسینی از همدان و" قصه بخت " نوشته داود فتحعلی بیگی و کارگردانی محمد حسن ابویی از مهریز آثار راه یافته به این بخش هستند.

 بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، با هدف تقویت مهارت، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، اسفندماه امسال با دبیری «امیر مشهدی عباس» و با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.