رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: ۷۵ واحد اقتصادی معادل ۶۰ درصد در این شهرستان در بخش‌های تولیدی و صنعتی فعال هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد- محمد جهین گفت: ۱۲۴ پروانه بهره‌برداری صنعتی معتبر در شهرستان مهاباد موجود است که در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، ۸ واحد تولیدی دیگر در قالب کارگروه رفع موانع تولید به چرخه تولید بازگشتند.

وی گفت: از این تعداد واحد تولیدی ۵۹ واحد در شهرک صنعتی و ۶۵ واحد نیز در خارج از شهرک فعالیت دارند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد می‌گوید: عمده واحد‌های غیرفعال این شهرستان به دلایلی، چون مشکلات بانکی، مالیات، نبود نقدینگی، تورم و تامین مواد اولیه راکد است.

به گفته جهین، هم اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در واحد‌های اقتصادی فعال این شهرستان به کار اشتغال دارند که در صورت فعال شدن واحد‌های غیرفعال این تعداد می‌تواند به بیش از ۳ هزار نفر افزایش پیدا کند.

وی گفت: با توجه به اتمام اراضی شهرک صنعتی برای واگذاری به سرمایه گذاران، ۴۹ هکتار زمین برای توسعه و افزودن به آن شناسایی شده است.

دولت می‌تواند با حمایت از واحد‌های تولیدی و صنعتی و احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال، اجرای طرح‌های رونق و رفع موانع تولید، ارائه بسته‌های حمایتی و تسهیلات به صنایع کوچک و متوسط و طرح اشتغال فراگیر، راهبرد حمایت از تولید داخلی را در دستور کار خود قرار دهد.

انتهای پیام/ س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.