معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: علت انتشار بوی نامطبوع در شهرستان لنجان هر آنچه هست به صورت نامحسوس است و به سادگی قابل شناسایی نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - حمیرا صفی قلی گفت: در نخستین روز‌های آذر امسال انتشار بوی نامطبوع در شهرستان لنجان در شهر‌های زرین شهر، ورنامخواست، زاینده رود و فولادشهر به اداره محیط زیست شهرستان گزارش شد.

او گفت: پس از اعلام انتشار این بوی نامطبوع بیش از ۲۱ پایش از واحد‌های صنعتی شهرستان انجام دادیم تا منشأ بوی نامطبوع را پیدا کنیم، اما تا این لحظه هیچ دلیلی برای انتشار این بوی نامطبوع در لنجان مشخص نشده است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان می‌گوید: در این رابطه جلسات فراوانی را برگزار کردیم، اما به هیچ نتیجه‌ای نرسیدیم چند مورد تشخیص عامل انتشار این بوی نامطبوع را برای ما سخت می‌کند از جمله این که انتشار این بوی نامطبوع متناوب است. در روز‌هایی بوی نامطبوع وجود دارد و در روز‌های وجود ندارد و بالاخص در شب‌ها بوی نامطبوع بیشتر گزارش می‌شود.

صفی قلی گفت: از طرفی شهروندان بوی فاضلاب و گندیده را گزارش می‌کند که این بو ناشی از فرآیند‌های پروتئینی و نفتی_شیمیایی است. همه این عوامل باعث شده تا علت انتشار این بوی نامطبوع تا این لحظه مشخص نشود علت انتشار این بو هر آنچه هست به صورت نامحسوس است که به سادگی قابل شناسایی نیست.

او می‌گوید: از تمام واحد‌های صنعتی شهرستان لنجان که تاکنون بازدید کرده ایم همه شرایط مشخص شده در دستورالعمل‌های خود را رعایت می‌کنند. برای شناسایی عامل انتشار این بوی نامطبوع از استادان دانشگاه صنعتی اصفهان درخواست همکاری کرده‌ایم.

پیش از این رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنجان در گفتگو با خبرنگار ما گفته بود: در اداره محیط زیست شهرستان لنجان شبانه روزی علت انتشار بوی نامطبوع را بررسی می‌کنیم. احتمالاتی که بوده را بررسی کردیم، اما به نتیجه قانع کننده‌ای نرسیدیم هر چند که حدس‌هایی می‌زنیم، اما باید ابتدا دلیل قانع کننده برای آن بیابیم.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۲۳ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
خیلی غلط کردی
آخرین اخبار