کود‌هایی شیمیایی موجود در خراسان جنوبی از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار هستند و چنانچه کودی دارای کیفیت نامناسب باشد به‌طور خودکار از چرخه توزیع خارج می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند -نوفرستی گفت: کشاورزان نگرانی بابت تهیه و تامین انواع کود‌های شیمیایی نداشته باشند،تاکنون رقم ۱۰ هزار و ۵۶۸ تن کود اوره بین کشاورزان توزیع شده است.

 به گفته او  از رقم ۲ هزار و ۱۸۰ تن کود فسفاته تاکنون هزار و ۳۱۵ تن توزیع شده است.

 سهمیه کود پتاسه اختصاص یافته به خراسان جنوبی هزار و ۹۶۰ تن است  که از این رقم تاکنون ۶۱۲ تن از طریق کارگزاری‌ها بین کشاورزان توزیع شده است.

نوفرستی می گوید: به دنبال بارندگی مناسب سال زراعی جاری در استان نهاده‌های کشاورزی از جمله کود‌های شیمیایی به میزان مورد نیاز تهیه و تامین شده است و کود‌های شیمیایی (ازته، فسفاته و پتاسه) مورد نیاز بخش کشاورزی از طریق کارگزاری‌ها بین کشاورزان متقاضی استان توزیع شده است.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی  خراسان جنوبی درباره کیفیت کود‌های شیمیایی تامین شده توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: فرایند تامین، توزیع و مصرف کود‌های تدارک شده توسط دولت در چارچوب «سامانه کنترل کیفی» با نظارت کامل انجام شود.

نوفرستی گفت: این کود‌هایی شیمیایی از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار هستند و چنانچه کودی دارای کیفیت نامناسب باشد به‌طور خودکار شناسایی و از چرخه توزیع خارج می‌شود.

 بومی کردن تولید بخشی از کود‌های فسفاته در کشور در دستور کار قرار دارد و وابستگی کشور به واردات کود‌های ابلاغی به کمتر از ۱۵ درصد رسیده است.

او  بر مصرف متعادل کود‌های شیمیایی تاکید کرد و از کشاورزان خواست به منظور افزایش عملکرد و بهبود کیفیت محصولات کشاورزی، کاهش تنش‌های محیطی اعم از سرما، یخبندان و خشکسالی همچنین مقاومت به آفات و بیماری‌ها و بهبود کیفیت محصولات کشاورزی در مصرف متعادل کود‌های پایه دقت لازم را داشته باشند.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.