مرز هوایی فرودگاه سمنان با تصویب هیات دولت صادر شد و این مرکز به عنوان فرودگاه بین المللی مجوز گرفت تا زمینه‌ساز توسعه تجارت جهانی از مبدا استان سمنان باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه گفت: فرآیند اخذ این مجوز یک سال زمان برد و پس از تصویب در کمیسیون‌های تخصصی صنعتی و دفاعی هیات وزیران، سرانجام در جلسه روز یکشنبه هیات دولت که به ریاست آقای رییسی برگزار شد، تصویب و ابلاغ شد.

به گفته عباس گلرو، اخذ مجوز بین المللی شدن فرودگاه سمنان، یکی از الزامات توسعه یافتگی است و سبب تسهیل در توسعه تجارت داخلی و خارجی و آسانی حمل و نقل مسافر بخصوص از مبدا سمنان به عتبات عالیات، دمشق و مکه معظمه و مدینه منوره خواهد شد.

 زیر ساخت‌های فرودگاه سمنان استاندارد‌های بین المللی فنی و گمرکی را دارد و با اخذ این مجوز، دریافت تجهیزات نرم افزاری برای فرودگاه تسریع می‌شود.

در جلسه اخیر هیات دولت به استناد تبصره (۱) ماده (۱۰۳) قانون امور گمرکی و با هدف تسهیل در صادرات و رونق گردشگری در کشور، فرودگاه‌های یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد، سمنان در استان سمنان و جهرم در استان فارس به عنوان فرودگاه‌های مجاز برای ورود و خروج کالا و مسافر تعیین شد.

بدین ترتیب سرانجام پس از پیگیری‌های چندین ساله مجوز مرز هوایی فرودگاه سمنان صادر شد تا استان سمنان دارای ۲ فرودگاه با مرز هوایی باشد.

پیش‌تر فرودگاه شاهرود مجوز مرز هوایی را اخذ کرده و بین المللی شده بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار