جوکار گفت: ساخت و ساز‌های غیرمجاز و غیراصولی در کوچکترین حادثه‌ای خسارت زیادی به دنبال خواهند داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد - محمدصالح جوکار گفت: قانون بستر را برای اینکه هر کسی هر کاری که دلش خواست انجام دهد فراهم نمی‌کند به همین دلیل قوانین ما قوانین بازدارنده هستند.

او می گوید: در برخی موارد  با خلاء قانونی روبه رو هستیم و باید نسبت به اصلاح و رفع آن اقدام کنیم.

نماینده مردم یزد اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه ساخت‌ و ساز برای اینکه مشکل تخلفات را حل کنیم با ایجاد کمیسیون ماده ۱۰۰، جلوی گره خوردن در کار مردم را بگیریم.

او گفت: پیش‌نویس این طرح آماده شده است و  بررسی برای رسیدن به یک جمع‌بندی مناسب همچنان در حال انجام است.

جوکار گفت: در این کمیسیون مواردی از جمله جریمه، حکم تخریب و تخفیف صادر می‌شود و بیشتر تلاش بر این است که حفظ رضایت مردم را در این کمیسیون داشته باشند.

او می گوید: خیلی از کشور‌ها از طریق اعمال قانون به یک فرهنگ خاص رسیده اند و رعایت قوانین را نهادینه کردند، ولی ما در کشورمان هنوز نتوانستیم رعایت قانون ساخت و ساز را به یک فرهنگ تبدیل کنیم.

نماینده مردم یزد می گوید: یک سری اقداماتی باید انجام شود تا قبل از تخلف جلوی آن گرفته شود نه اینکه وقتی شخص اقدام به ساخت کرد و کارش به پایان رسید حکم تخریب بدهیم و به این صورت خسارت سنگینی به شخص وارد کنیم و از طرف دیگر ناراحتی هم به وجود آید.

او می گوید: در یزد در حوزه نظارت  بر نمای شهری و سایر عرصه‌ها  وضعیت مناسبی نداریم  و نظارت بر فعالیت مهندسان ناظر باید مورد توجه نظام مهندسی قرار گیرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.