رئیس مرکز بهداشت قم از تامین واکسن اسپایکوژن مورد نیاز به چرخه واکسیناسیون استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم -دکتر سیامک محبی گفت:واکسن اسپایکوژن محصول مشترک شرکت ایرانی سیناژن و شرکت استرالیایی وکسین تامین شده و در تمام مراکز واکسیناسیون قم برای  افراد بدون بیماری‌های زمینه‌ای قابل تزریق است.

او گفت:واکسن اسپایکوژن از دسته واکسن‌هایی است که در آن از خود ویروس (ضعیف‌شده، کشته شده یا حتی بخشی از ویروس) استفاده نمی‌شود بلکه از پروتئین‌های اسپایک ویروس کرونا که در آزمایشگاه ساخته شده تولید و برای تحریک دستگاه ایمنی استفاده می شود.

به گفته  محبی  این واکسن برای تزریق نوبت اول و دوم در گروه‌های سنی ۱۸ تا ۵۰و نوبت سوم برای تمام افراد بالای ۱۸ سال در دسترس است.

او گفت: در حال حاضر همه نوع واکسن در سبد واکسیناسیون استان موجود است و از افراد جامانده درخواست می‌شود که به مراکز تجمیعی و خدمات جامع سلامت در سطح استان مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم می گوید: کامل کردن سه نوبت واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی دو اصل مهم و اساسی در پیشگیری از بیماری کرونا و کاهش خسارت‌های احتمالی موج ششم است.

به گفته محبی طغیان اومیکرون تازه شروع شده و، چون علائم خفیفی دارد مردم خیلی اهمیت نمی‌دهند، اما از آنجایی که این ویروس جهش‌های متعددی دارد معلوم نیست جهش بعدی آن چه مقدار خطرناک باشد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار