رئیس مرکز بهداشت قم از اضافه شدن واکسن پاستوکووک پلاس به سبد واکسیناسیون استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم، دکتر سیامک محبی، رئیس مرکز بهداشت قم اظهار کرد: واکسن پاستوکووک پلاس به سبد واکسیناسیون استان قم اضافه شده است و افراد بالای ۱۸ سال که دو نوبت واکسن پاستوکووک را دریافت کرده اند و ۲۸ روز از دریافت دز دوم آن‌ها گذشته باشد می‌توانند این واکسن را به عنوان دز سوم تزریق نمایند.

او ادامه داد: همچنین افراد بالای ۶۰ سال، کادر درمان، افراد تحت پوشش بهزیستی، بنیاد شهید و جانبازان که دو نوبت واکسن آسترازنکا یا اسپوتنیک دریافت کرده اند و از تزریق دز دوم آن‌ها ۶ ماه گذشته باشد می‌توانند طبق  ابلاغ وزارت بهداشت این واکسن را به عنوان دز یادآور انتخاب نمایند.

به گفته او طبق تصویب و اعلام کمیته ملی واکسن کرونا ،واکسن پاستوکووک پلاس به عنوان دز یادآور، تزریق می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اهمیت واکسیناسیون در مهار همه گیری کرونا اعلام کرد: مشارکت در واکسیناسیون عمومی منجر به مدیریت کامل این بیماری می‌شود بنابراین افرادی که هنوز واکسینه نشده اند و یا برای نوبت دوم اقدام نکرده اند، سریع‌تر به مراکز واکسیناسیون کرونا در استان مراجعه کنند.

واکسن کرونای مشترک انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران در کوبا به عنوان "سوبرانا۲" و در ایران به عنوان "پاستوکووک"، نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
فقط تو استان قم فراخوان شده؟من تهرانم دوز یک و دو رو پاستوکووک زدم ولی خبری از دوز سوم نیس برای زیر چهل اونم یک ماه بعد
آخرین اخبار