استاندار سیستان وبلوچستان گفت: هر مدیری در استان رابطه خودش با پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان آن قوی نکند خودش متضرر خواهد شد.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - حسین مدرس خیابانی در جلسه توسعه اقتصاد دانش بنیان که با حضور مدیر و شرکت‌های فعال پارک علم و فناوری استان در محل استانداری برگزار شد اظهار داشت: پارک علم و فناوری در این استان به عنوان یک نهالستان تولید علم محسوب می‌شود که این نهالستان باید در کل استان رشد کرده و تکثیر یابد.

اوگفت: آثار مفید و ارزشمند شرکت‌های دانش بنیان و فعال پارک علم و فناوری باید به اطلاع بدنه عمومی مردم استان برسد و شهروندان از نزدیک فواید این شرکت‌ها را لمس کرده و بدانند که خروجی تمامی این فعالیت‌ها به نفع آرامش و آسایش خودشان است.

مدرس خیابانی گفت:  محصولات این شرکت‌ها باید در سطح گسترده در اختیار مردم قرار بگیرد و مدیران استانی نیز بدانند که اگر این تولیدات در داخل استان و توسط جوانان خلاق و نوآور پارک علم و فناوری تولید می‌شود اجازه ندارند از تولیدات سایر استان‌ها خریداری کنند و حمایت از کالای داخل استانی باید در اولویت کار آن‌ها باشد.

به گفته او  هر مدیر دستگاه اجرایی و دولتی در سیستان وبلوچستان که از پارک علم و فناوری استان فاصله بگیرد خود و اداره تحت مدیریتش متضرر خواهد شد چرا که این شرکت‌ها با توان و ظرفیت بالایی که دارند می‌توانند تا حد قابل قبولی موانع سدراه آن‌ها را برداشته و در مسیر تسهیل گری امور ادارات گام‌های موثری بردارند.

استاندار سیستان وبلوچستان گفت: رفع موانع موجود در مسیر پویایی و شکوفایی این شرکت‌ها یک اولویت انکار ناپذیر است و مدیر و یا نماینده این شرکت‌ها باید در تمامی جلساتی که استاندار حضور دارد نقش موثر و فعال داشته باشد و مدیران نیز باید ارتباطات خود با آن‌ها را نزدیک کرده و با برگزاری جلسات متعدد مشکلات آن‌ها را برطرف کنند.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: ضرورت دارد تا مشکلات و موانع سد راه شرکت‌های خلاق و دانش بنیان پارک علم وفناوری به دقیق احصا و شناسایی شده و در قالب کارگروه‌های تخصصی مورد بررسی قرار بگیرد و در کوتاهترین زمان ممکن برطرف شود و از هیچ مدیری پذیرفته نیست که در این راه سنگ اندازی کرده و همکاری لازم را نداشته باشد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار