مدیرکل شیلات لرستان گفت: سه مزرعه پرورش ماهی با ظرفیت تولید پنج هزار تن گوشت خاویار تا پایان امسال در استان بهره‌برداری می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خرم آباد - کیارش بیرانوند در آیین بهره برداری فاز اول مزرعه ۵۰ تنی پرورش ماهیان خاویاری شرکت کشت و صنعت فجر صفا لرستان گفت: این مزارع پرورشی در شهرستان‌های رومشکان، کوهدشت و پلدختر راه اندازی می‌شود.

وی همچنین با تاکید بر افزایش ظرفیت مزرعه کشت و صنعت به ۵۰۰ تن ادامه داد: با توجه به ظرفیتی که لرستان در تولید ماهیان سردابی و همچنان که رتبه برتر را بین استان‌های غیر ساحلی دارد طی سال‌های آتی قطب تولید ماهیان خاویاری در کشور خواهد بود.

وی می گوید: هم اکنون حدود ۳۰ هزار تن ماهی در لرستان تولید می‌شود در حالیکه ظرفیت ۱۰۰ هزار تن نیز وجود دارد و لازمه رسیدن به این مهم، ایجاد امنیت برای سرمایه گذاران است و با توجه به دشمنی و خصومت‌های استکبار، باید راه‌های مبارزه با دشمن را در حوزه اقتصاد بررسی کرد.

بیرانوند گفت: لرستان با توجه به حدود ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر رودخانه و شرایط جوی، آبزی پرور و یکی از استان‌هایی است که گوشت ماهی خاویاری و خاویار را صادر می‌کند و بر همین اساس برای افزایش تولید ۳۰۰ کیلوگرم خاویار در سال گذشته به یک تن در ۱۴۰۱ برنامه ریزی شده است.

مدیرکل شیلات لرستان با اشاره به رتبه نخست استان در تولید ماهیان سردآبی و تخم چشم زده ادامه داد: علم آبزی پروری در استان بومی و طی سال‌های گذشته ۱۰ هزار تن مزرعه و مجتمع پرورش ماهی در این استان ساخته شده است.

بیرانوند اعتبار و حمایت مسوولان ملی را نیاز توسعه شیلات لرستان برشمرد و افزود: بیش از ۱۷ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این بخش فعالیت دارند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.