استاندار لرستان :

هفت هزار و ۹۳۷ میلیارد تومان در سفر رییس جمهور به لرستان توافق شد

استاندار لرستان گفت: هفت هزار و ۹۳۷ میلیارد تومان در سفر ۱۹ آذر رییس جمهور و هیات دولت به این استان مورد توافق قرار گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، استاندار لرستان گفت: هفت هزار و ۹۳۷ میلیارد تومان برای اجرا یا تکمیل ۱۷۰ طرح در سفر ۱۹ آذر رییس جمهور و هیات دولت به این استان مورد توافق قرار گرفت.

 فرهاد زیویار  در نشست با خبرگزاری‌ها در خصوص پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور به لرستان افزود: این سفر حاصل بیش از ۲ ماه کار کارشناسی، رفت و آمدکارشناسان نهاد ریاست جمهوری به استان و برنامه ریزی با دستگاه‌های اجرایی بود.

او با بیان اینکه تعداد ۱۸۰ مصوبه سفر با ادغام برخی موارد به ۱۷۰ مورد تجمیع شده است اظهار داشت: با توجه به بررسی‌های انجام شده تعداد و رقم مصوبات پیشنهادی مربوط به لرستان از سایر استان‌هایی که سفر به آن‌ها صورت گرفته بیشتر است.

استاندار لرستان تصریح کرد: در این سفر ۶ هزار و ۷۵۳ میلیارد تومان اعتبار عمرانی،۷۷۲ میلیارد تومان تسهیلاتی و ۴۱۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری از جانب استان مورد توافق قرار گرفت که فرآیند‌های لازم برای تصویب نهایی آن‌ها در حال پیگیری است.

زیویار ادامه داد: بخشی از مصوبات سفر نتیجه جلسات کارشناسی است، برخی دیدار با معاونان اجرایی یا اول رییس جمهور، تعدادی نتیجه مستقیم حضور آیت الله رییسی در استان و یا وزرا و نمایندگان وی در اعزام به مناطق مختلف لرستان است.

او در مقایسه اعتبارات ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ استان نیز گفت:‌اعتبارات سرمایه استانی برای سال آینده رشد ۴۴ درصدی داشته و استان رتبه دهم را در این شاخص دارد همچنین اعتبارات ۱۴۰۰نفت و گاز استان گرچه هنوز جذب نشده، اما برای سال آینده ۳۵.۵ درصد رشد داشته است.

 استاندار لرستان میانگین رشد اعتبارات نفت و گاز کشور را در بودجه سال ۱۴۰۱ نسبت به امسال ۲۲.۵ درصد عنوان کرد و افزود: اعتبارات توازن منطقه‌ای استان نیز برای سال بعد۴.۳۷ درصد رشد یافته است و در مجموع اعتبارات عمرانی در جایگاه ۱۴ کشور قرار داریم.

زیویار همچنین با تاکید بر اینکه شرایط بیکاری استان در مدت زمان کوتاهی بهبود نمی‌یابد اضافه کرد: رییس جمهور نسبت به کاهش این معضل و ایجاد اشتغال در لرستان قول داده است.

او  ادامه داد: بیش از ۱۱۷ هزار درخواست و نامه مردم لرستان درسفر رییس جمهور دریافت و در سامانه سامد ثبت شده است که شاید ۶۰ درصد این تقاضا‌ها مربوط به اشتغال است.

 استاندار لرستان گفت: بخشی از بیکاری متوجه دولت است و برای مابقی اقدامات باید رایزنی‌هایی انجام دهیم که در کمتر از یک ماه بعد از سفر رییس جمهور به لرستان، جلساتی با سرمایه گذاران مختلف در حوزه پنل‌های خورشیدی، شیلات، دامداری و دامپروری برگزار شده است.

زیویار تاکید کرد:‌هر امکاناتی که لازم باشد در چارچون قواعد برای جلب سرمایه گذاری فراهم می‌کنم، اما رسانه‌ها نیز باید از نخبگان و سرمایه گذاران مطالبه و نسبت به استان اعتمادسازی کنند تا ظرفیت‌های داخل استان معرفی شود.

او ادامه داد: رییس جمهور با اطلاع از ظرفیت و توانمندی‌های بسیار لرستان از آمار بالای بیکاری در استان اظهار ناراحتی کرد و دستور داد سرمایه گذاری در استان مورد حمایت قرار گیرد.

 استاندار لرستان همچنین سیمای شهر خرم آباد را برای ورود و جلب نظر سرمایه گذاران مساعد ندانست و افزود: شهرداری‌ها در کش و قوس سیاسی، رقابت‌های گروهی و جریانی و چشم و هم چشمی‌های ظایفه‌ای هستند و استعداد‌ها در حوزه شهری مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

زیویار همچنین در خصوص راه اندازی واحد‌های راکد گفت: ابتکاری در دستور کار قرار گرفت که دولت می‌خواهد در نظام بودجه ریزی، صندوق عدالت و پیشرفت را راه اندازی کند تا همه استان‌ها به طور مساوری از ظرفیت‌های این صندوق بهره‌مند شوند.

او  همچنین گفت: با توجه به اینکه استان به ویژه در مناطق جنوبی دارای روز‌های آفتابی است رایزنی‌هایی برای ایجاد طرح‌های انرژی خورشیدی در دستور کار قرار دارد.

 استاندار لرستان بیان کرد: چنانچه از جهت زمین و امکانات زیرساختی تسهیلاتی تامین نشود امکان اجرای این طرح‌ها وجود ندارد که در این خصوص سرمایه گذارانی هفته‌های آتی وارد استان می‌شوند تا پس از یازدید‌های لازم برای اجرای این طرح‌ها اعلام آمادگی کنند.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.