فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش گفت: ارتش با تمام توان به یاری سیل زدگان کرمان شتافته است و تا پایان عملیات امداد رسانی در کنار مردم می‌ماند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - امیر سرتیپ امیر غلامعلیان گفت: با دستور ویژه فرمانده کل ارتش به فرمانده نیروی زمینی به فوریت کمک‌رسانی‌ها در مناطق سیل‌زده استان کرمان همزمان با بروز سیل آغاز شد.

او می گوید: این نیرو با امکانات مهندسی و بالگردی و با به کارگیری حداکثری تجهیزات و نیروی انسانی، خدمت رسانی به مردم را براساس نیاز‌های ستاد مقابله با بحران تسریع و تقویت کرد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش گفت: با توجه به گستردگی مناطق درگیر سیل و آبگرفتگی، ده‌ها مورد از تجهیزات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، شامل: بولدوزر، بیل مکانیکی، گریدر و ... برای پاکسازی و لایه روبی رودخانه ها، جاده‌ها و مسیل‌ها به مناطق سیلابی جیرفت، منوجان و شهرستان رودبارجنوب به ویژه بخش زهکلوت اعزام شد.

به گفته او بخش زیادی از جاده‌ها و مسیر‌ها که در سیل تخریب شده بود با تلاش گروه مهندسی ارتش، تاکنون اصلاح و ترمیم شده اند تا عملیات امدادرسانی به مردم منطقه سهولت پیدا کند.

امیرغلامعلیان می گوید: در همین زمینه پل ورودی شهر زهکلوت به همت گروه مهندسی حنوب شرق نزاجا و راهداری بازسازی و ترمیم کامل شد.

 به گفته او با توجه به محاصره و زیر آب رفتن ۲ شهر دلگان و گلمورتی در بخش زهکلوت، نیروی زمینی ارتش با اعزام چهار نفربر دوزیستی بی. تی. آر و سه دستگاه خودرو کرایس نسبت به جابه جایی مردم و توزیع آذوقه و اقلام غذایی اقدام کرد.

او گفت: همچنین بالگرد‌های ارتش جمهوری اسلامی از ابتدای وقوع سیل در شهرستان‌های جیرفت، منوجان و رودبار جنوب مشغول امداد هوایی برای مردم سیل زده هستند.

 فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش می گوید: یکی از مهم ترین کار‌های امدادرسانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی احداث ایستگاه‌های پخت نان سیار در مناطق سیل زده بود که روزانه چند هزار قرص نان پخت و بین سیل زدگان توزیع می‌شود.

به گفته او همچنین راه اندازی آشپزخانه صحرایی طبخ غذا نیز در دست اقدام است.

وقوع ۲ بار سیل خسارت‌آفرین در استان کرمان به فاصله کم تر از ۱۰ روز وضعیتی بحرانی را در این منطقه از نیمه دی ماه تا پایان این ماه ایجاد کرد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور روز جمعه در سفر از پیش اعلام نشده خود برای دیدار با اهالی سیل‌زده جنوب کرمان وارد جیرفت شد و در زمان حضور در این منطقه بر پیگیری و تلاش برای حل مشکلات و تحقق خواسته‌ها در دولت قول مساعد داد.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.