عملکرد مطلوب رسانه ها در سیل کرمان

رئیس شورای اطلاع رسانی استان کرمان گفت: مسئولیت اجتماعی رسانه‌ها در اطلاع رسانی سیل در کرمان، منجر به گزارش‌های دقیق و انتقال مشکلات مردم شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان -  رحمان جلالی صبح دوشنبه ۵ بهمن در شورای اطلاع رسانی استان کرمان به سفر سفر رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور و وزرای کشور و جهاد کشاورزی به مناطق سیل زده جنوب استان کرمان پرداخت و از رسانه‌ها خواست: مصوبات سفر حجت الاسلام رئیسی به استان کرمان را پیگیری کنند.

او می گوید: مسئولیت اجتماعی رسانه‌ها در اطلاع رسانی بحران سیل در جنوب و شرق استان کرمان، منجر به گزارش‌های دقیق و انتقال مشکلات مردم شد.

به گفته سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان روایت‌های صحیح و کامل، نقش مهمی در مدیریت بحران دارند و روایت‌های ناقص و غیردقیق علاوه بر ایجاد تنش در جامعه باعث سوء استفاده رسانه‌های معاند می شوند.

او گفت: جنگ روایت‌ها بسیار جدی است و روایت ناقص، گزینش شده و سوگیرانه از همین سیل اخیر نشان داد که چنین روایت‌هایی می‌تواند آسیب‌های زیادی ایجاد کند.

جلالی که هفته گذشته وزیر آموزش و پرورش را در مناطق سیل زده همراهی کرد، می گوید: در روایت حضور وزیر آموزش و پرورش در یک مدرسه در مناطق سیل زده، برخی صحبت‌های نوری را گزینشی و ناقص منتشر کردند در حالی که اگر کل صحبت‌ها را بشنویم، متوجه می‌شویم که چه قدر دچار تغییر شده است.

او گفت: در سال‌های قبل با ۶۰ تا ۷۰ میلی متر بارندگی خسارات جانی و مالی زیادی رخ می‌داد؛ اما با اقدامات پیشگیرانه و چند برابر شدن بارندگیها، خسارت‌ها تقلیل یافت.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان کرمان با مهم خواندن سیاست گذاری در اطلاع رسانی بر اصلاح و ارتقای جایگاه شورای اطلاع رسانی تاکید کرد.

او در بخش دیگری از سخنانش با توجه به شیوع سویه جدید کرونا ویروس گفت: باید گره‌های ذهنی مردم در زمینه تزریق واکسن باز شود و تزریق دُز سوم واکسن کرونا، نقش مهمی در کاهش مرگ و میر دارد و مردم تزریق واکسن کرونا را جدی بگیرند.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار