زارعی کوشا با اشاره به بازگشایی راه اغلب روستا‌های استان، گفت: لوازم مورد نیاز روستا‌هایی که در محاصره برف بوده و راه آن‌ها هنوز بازگشایی نشده است از طریق بالگرد تامین می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج -استاندار کردستان گفت: مسیر مواصلاتی بخش عمده‌ای از روستا‌ها که به دلیل بارش برف سنگین بسته شده بود، بازگشایی شده است، اما هنوز در مناطقی از استان به ویژه منطقه سروآباد و هورامان، بخاطر ارتفاع بسیار زیاد برف، امداد رسانی کمی سخت بوده، اما در حال انجام است.

زارعی کوشا می گوید: برای تامین مایحتاج روستا‌هایی که مسیر مواصلاتی شان هنوز بازگشایی نشده از بالگرد امداد هلال احمر کمک گرفته ایم و باز هم کمک خواهیم گرفت.

او با اشاره به بازگشایی مرز باشماق مریوان در روز جمعه گذشته، گفت: از روز یکشنبه به دلیل مشکلاتی که از سمت کشور همسایه یعنی عراق به وجود آمد، مسیر مرز باشماق در آن سمت مرز بسته شده است.

زارعی کوشا می گوید: این مشکل باعث ایجاد تراکم خودرو‌های سنگین ترانزیتی در مرز باشماق شده است و اعلام کردیم تا حد امکان ورودی نداشته باشیم تا وضعیت تعیین تکلیف شود.

بارش سنگین برف در چند روز گذشته باعث بسته شدن راه‌های اصلی، فرعی و مواصلاتی تعداد زیادی از روستا‌ها و مرز باشماق نیز کردستان شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.