مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از اجرای طرح شناسایی و برخورد با اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی در استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - مهرداد جهاندیده در آیین شروع بکار  طرح گفت: طرح شناسایی و برخورد با اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی با فراخوان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اساس مفاد قانون کار در قالب یک پویش سراسری در کشور توسط گشت‌های مشترک بازرسان کار و کارشناسان دستگاه‌های وظیفه مدار در طرح اجرا شد.

او گفت : در  سیستان و بلوچستان ده گروه متشکل از بازرسان کار و دیگر کارشناسان مربوطه، بصورت سرزده از واحد‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی سطح استان بازدید می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: رویکرد راهبردی وزارت متبوع حفظ و صیانت از نیروی کار است و این مهم در سیستان و بلوچستان به شکل جدی و به‌عنوان اولویت دنبال می‌شود.

جهاندیده  گفت: در ده ماه گذشته امسال حدود هزار مورد بازرسی توسط بازرسان کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در راستای شناسایی و برخورد با اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی انجام شده است.

او  گفت: پیرو  بازرسی ها، ۴۱۶ تبعه غیرمجاز شناسایی و ۴۹ کارفرما هم که از این افراد بعنوان نیروی کار بهره می‌بردند به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گفت: با توجه به تعیین حداقل دستمزد روزانه در سال ۱۴۰۰ به مبلغ ۸۸۵ هزار و ۱۶۵ ریال، مطابق با بند ج ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از درآمد‌های دولت، هر کارفرمایی که به صورت غیر مجاز از نیروی کار خارجی استفاده و یا در مشاغلی به جز شغل تعیین شده در پروانه کار اقدام کند، به ۵ برابر حداقل دستمزد یعنی ۴ میلیون و ۴۲۵ هزار و ۸۲۵ ریال برای هر روز اشتغال جریمه می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار