رییس اداره حفاظت محیط زیست دامغان گفت: ۲ شکارچی آهو در اجرای عملیات کنترل و پایش محیط بانان در مناطق شمالی دامغان دستگیر شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان - علی آذر پور گفت: ۲ نفر از متخلفان با سابقه شکار غیرمجاز آهو در مناطق دشتی شهرستان دامغان، هفته گذشته با تلاش و پایش شبانه محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست دستگیر شدند.

این شکارچیان در دشت‌های طالو و شکار ممنوع سفید کوه آرسک که ناجوانمردانه اقدام به چراغ کشی و شکار آهو کردند، دستگیر و به مراجع قضایی شهرستان دامغان معرفی شدند.

از این متخلفان، لاشه یک رأس آهو، یک قبضه سلاح جنگی ۳۰۸، تعداد ۱۰ تیر فشنگی جنگی، ۲ دستگاه پروژکتور و دیگر اداوت شکار و صید غیرمجاز کشف و ضبط شد.

حفاظت از آهوان دامغان از اهمیت ویژه‌ای برای حفاظت محیط زیست برخوردار است و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با شکارچیان به شدت برخورد قانونی می‌شود.

سال گذشته، منطقه شکارممنوع طالو و شیربند شهرستان دامغان از منطقه شکارممنوع به منطقه حفاظت‌شده ارتقا یافت.

منطقه سفید کوه آرسک به عنوان منطقه شکارممنوع و طالو شیربند از جمله مناطق حفاظت شده دامغان است که آهو، پلنگ، کفتار، گربه کاراکال، گربه وحشی، گرگ و شغال در مناطق دشتی و پرنده‌های شکاری هوبره، عقاب طلایی و شاهین بحری در مناطق دامغان زیست دارند.

انتهای پیام /  ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار