پرورش فرزندانی با غیرت، متدین و شجاع نتیجه تربیت صحیح مادران است

استاندارآذربایجان شرقی گفت : پرورش فرزندانی با غیرت، متدین و شجاع نتیجه تربیت صحیح مادرانی است که با الگو پذیری از حضرت فاطمه زهرا (س) توانستند فرزندانی موفق به جامعه تحویل دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز - عابدین خرّم در مراسم بزرگداشت روز مادر و تجلیل از زنان شاغل در استانداری گفت : بانوان شاغل در ادارات جدا از وظیفه بزرگ مادری و تعلیم و تربیت فرزندان توانسته اند به خوبی در حوزه‌های مختلف اداری و حتی مدیریت بخش‌های مختلف ادارات نقش مهمی ایفا کنند که این خود نشان از پشتکار، وظیفه شناسی و دلسوزی درانجام امور محوله آنان دارد.

زنان و مادران ایران اسلامی باید تمام ویژگی‌های شخصیتی حضرت فاطمه زهراء (س) را سرلوحه زندگی خود قرار داده و با تاسی از ایشان آینده سازانی تربیت کنند که جامعه را به سوی سعادت و تعالی رهنمون شوند.

زنان در هر جامعه‌ای بویژه در جامعه اسلامی بخش مهم و ظرفیت بزرگی برای پویایی و شکوفایی جامعه محسوب می‌شوند و در تمامی حوزه‌ها دارای نقش‌های تاثیر گذار هستند.

 مادران و زنان ایران اسلامی بودند که برای حفظ ارزش‌های انقلاب فرزندان خود را به جبهه‌های نبرد با دشمن فرستادند و هزاران شهید را تقدیم وطن کردند.

 در هر جامعه ای، خانواده رکن و جایگاه خاصی دارد و پرورش و تربیت اصلی هر فرد در درون خانواده توسط مادر صورت می‌گیرد که بیشترین تاثیر را در رسیدن به سعادت دارند.

در طول تاریخ هر مردی که در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی موفق و سرنوشت ساز عمل کرده در کنار او بانوی فداکاری حضور داشته است.

رقیه صادق زاده مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) در تمامی ابعاد شخصیتی اسوه و الگوی تمام عیار زنان مسلمان جهان است بانویی که باعث فخر و مباهات می‌باشد.

حضرت فاطمه به عنوان نمونه‌ترین بانو در تمامی زمینه‌ها الگوی مناسب و شایسته برای دختران جوان و مادران جامعه اسلامی است.

 نامگذاری روز میلاد آن بانوی بی همتا به عنوان روز مادر و روز زن تقارنی شایسته و در عین حال تامل برانگیز است.

این تقارن از یک سو یادآور جایگاه رفیع مادر و زن بود و از سوی دیگر نیز بر اهمیت و ضرورت توجه به آموزه‌های احلاقی و منش فردی و اجتماعی آن بانوی اخلاق تاکید دارد.

در گام دوم انقلاب اسلامی نیز مقام معظم رهبری نقش محوری برای بانوان قرار داده‌اند.

 بسیاری از بانوان، پرچم دار بیداری اسلامی در جهان امروز هستند و پیروزی انقلاب اسلامی نیز مرهون تلاش‌های آحاد جامعه از جمله بانوان انقلابی بوده که در عرصه‌های مختلف دوشادوش مردان حرکت کرده‌اند.

بانوان ایران اسلامی ما پس از پیروزی انقلاب، پیشرفت‌های قابل توجهی را در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کسب کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار