مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: فقط مسیر ۵۴ روستا بسته باقی مانده است که آن هم در حال حاضر برف روبی می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه - ارسلان شکری گفت: ۹۵ درصد مسیر‌های ۲ هزار و ۷۰۰ روستای دارای سکنه استان طی یک هفته اخیر درگیر برف و حتی کولاک بودند، که همه آنها بازگشایی شده است و فقط مسیر ۵۴ روستا بسته باقی مانده که آن هم در حال انجام است.

وی می گوید: راه های روستا‌یی برحسب میزان بارش برفروبی شده است و با تداوم بارش، یک تا سه بار برف روبی شده اند و این روند در برخی مناطق همچنان ادامه دارد.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی هشت هزار کیلومتر راه روستایی در این استان وجود دارد که بیش از ۹۵ درصد آن برف روبی شد.

شکری گفت: علاوه بر روستاها، سه هزار کیلومتر جاده بین شهری و ۶۵۰ کیلومتر مسیر برف گیر در گردنه‌ها نیز بار‌ها طی هفته جاری برف روبی شده که اقدامی ارزشمند از سوی راهداران به شمار می‌رود.

وی می گوید: طی یک هفته اخیر به صورت متناوب در ۱۸ گردنه آذربایجان غربی شاهد کولاک برف و یخبندان بودیم که بازگشایی آن‌ها در سریع‌ترین زمان انجام شد.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در حال حاضر همه راه‌های اصلی آذربایجان غربی باز است.

شکری می گوید: در شهرستان‌های اشنویه، پیرانشهر، سردشت، مهاباد، میاندوآب، بوکان، شاهین دژ و تکاب و همچنین بخش‌های سیلوانا و صومای برادوست ارومیه، صفائیه و الند خوی و شهرستان چالدران شاهد ارتفاع یک متری برف بودیم که نشان دهنده شدت بارش هاست و در عملیات برفروبی و بازگشایی جاده ها ۶۸ اکیپ راهداری با ۴۲۰ دستگاه ماشین آلات و همچنین ۵۰ دستگاه ماشین آلات اجاره‌ای بخش خصوصی به کار گرفته شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.