مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس بر ضرورت کمک و همراهی تمامی دستگاه‌ها جهت توسعه کتاب و کتابخوانی تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - مدیر کل کتابخانه‌های عمومی فارس، شهردار منطقه یازده و مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز به منظور بررسی مسائل و مشکلات حوزه کتاب و کتابخوانی نشست مشترک برگزار کردند.

روح الله منوچهری با اشاره به پراکندگی خوب کتابخانه‌ها در سطح شیراز گفت: در شیراز کتابخانه‌ها در تمامی مناطق از پراکندگی خوبی برخوردار هستند و شهروندان می‌توانند با کمترین زمان ممکن به کتابخانه دسترسی داشته باشند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس با اشاره به تنوع فعالیت کتابخانه‌های عمومی، گفت: در سال‌های اخیر با تبدیل شدن کتابخانه‌ها به فرهنگسرا‌های اجتماعی، فعالیت کتابخانه از امانت کتاب فراتر رفته است و برنامه‌های فرهنگی و ترویجی متنوعی را اجرا می‌کنند.

او گفت: پارسال با وجود بیماری کرونا و تعطیلی فیزیکی کتابخانه‌ها بیش از ۱۱۷۰۰ برنامه خرد و کلان توسط کتابخانه‌های عمومی و به صورت کاملا رایگان برای مردم اجرا شده است.

منوچهری با اشاره به نقش خیرین در پروژه‌های فرهنگی گفت: در هر پروژه‌ای که خیرین ورود کرده‌اند کار با سرعت و کیفیت بهتری انجام شده است. در حوزه کتاب و کتابخوانی نیز با کمک خیرین اقدامات خوبی صورت گرفته است. از کتابخانه سازی گرفته تا خرید کتاب‌های جدید برای مناطق محروم که همه‌ی این‌ها به برکت خیرین به سرانجام نیکویی رسیده است.

او با اشاره به وجود دو کتابخانه در منطقه یازده شیراز تصریح کرد: کتابخانه مفاخر در بوستان رضوی و کتابخانه فرصت شیرازی در بوستان ارغوان واقع شده‌اند. این دو کتابخانه با توجه به فضای کم، تنوع خدمات و استقبال خوب مردم نیاز مبرم به افزایش بنا دارند. مشکل کمبود فضا در این دو کتابخانه تبدیل به معضلی شده است که برای رفع این مشکل همکاری شهرداری را می‌طلبد.

منوچهری گفت: اداره کل کتابخانه‌های عمومی این آمادگی را دارد با همکاری شهرداری، بحث افزایش بنا و توسعه این دو کتابخانه را انجام دهد تا شهروندان این منطقه شیراز از نعمت کتابخانه‌ای در خور و شایسته بهره‌مند شوند.

شهرام سبزیان فرد شهردار منطقه یازده شیراز نیز در این نشست با اشاره به اینکه چهار سرای مهربانی در شهر شیراز وجود دارد، گفت: سرای فرهنگ مهربانی متعلق به مردم است و شهرداری به عنوان خدمتگزار مردم همواره سعی و تلاشش ارائه خدمات موثر به اقشار مختلف شهروندان به ویژه مناطق کم برخوردار است.

سبزیان فرد با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، گفت: شهرداری باید در کنار فعالیت‌های عمرانی و شهرسازی به حوزه فرهنگی و اجتماعی به ویژه کتاب و کتابخوانی توجه خاص داشته باشد.

او ضمن اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی گفت: موضوع کتاب و کتابخوانی همواره جایگاه والایی داشته است و همه‌ی دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های ذیربط باید کمک کنند تا موضوع کتاب، کتابخوانی و کتابخانه در شهر شیراز توسعه و گسترش پیدا کند.

سید عبدالرضا دستغیب مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز گفت: سرای فرهنگ مهربانی حلقه ارتباطی بین مردم، شهرداری و نیازمندان است و باعث گسترش فرهنگ مهربانی در بین مردم شده است.

دستغیب با اشاره به فعالیت مجمع خیرین گفت: پارسال نزدیک به ۱۴۰ میلیارد تومان پروژه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی توسط خیرین به سرانجام رسیده است. حتی در حوزه نیروی اتنظامی نیز به جهت اهمیت بحث امنیت مردم خیرین ورود کرده اند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار